• 1402/02/25 - 13:07
  • - تعداد بازدید: 277
  • - تعداد بازدیدکننده: 270
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

پیام سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا بمناسبت هفته ملی جمعیت

دکتر مهدی رضاییان در پیامی ضمن گرامیداشت هفته ملی جمعیت، بر مشارکت فعال ارگان‌ها و ادارات مرتبط و همراهی مطلوب مردم و کنشگران جمعیت، حمایت از فرزندآوری سالم و تعالی سلامت هموطنان در جهت جوانی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش وب دا فسا؛ متن این پیام به شرح ذیل است:

 

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): امروز حفظ جمعیّت جوان کشور یکی از ابزارهای قوّت است و کشور ما امروز کشور جوانی است؛ اگر چنانچه موالید در این کشور به قدر لازم و به قدر کافی تولید نشوند -که الان به قدر کافی نیست- چند صباح دیگر، چند سال دیگر نسل جوان در کشور کمیاب خواهد شد.

 

یکی از اولویت های مهم کشور و دغدغه های وزارت بهداشت، برنامه ی جوانی جمعیت است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.  نتایج رشد جمعیت صرفا نتایج بهداشتی و درمانی نبوده و تقویت جامعه جوان کشور در ثبات کشور و همچنین امنیت آینده مرزها نقش بسزایی خواهد داشت و به عنوان یکی از پایه های اصلی قدرت و رشد اقتصادی- اجتماعی کشورها محسوب می شود.

وضعیت فعلی کشور در مواجهه با بحران سالمندی و کاهش نرخ باروری کلی می طلبد که دانشگاههای علوم پزشکی با مشارکت فعال ادارات و ارگان‌های دیگر و همراهی مطلوب مردم و کنشگران جمعیت، حمایت از فرزندآوری سالم و تعالی سلامت هموطنان را، بعنوان یکی از برنامه های اصلی خود دنبال نمایند که در این مسیر گام های موثری با محوریت وزارت بهداشت از جمله تقویت ارایه خدمات به زوجین نابارور در مراکز درمان ناباروری و پوشش 90 درصدی بیمه ای این خدمات، ارتقای بلوک های زایمانی و موارد مهم دیگر برداشته شده است.

اینجانب فرا رسیدن هفته ملی جمعیت را گرامی داشته و امیدوارم با اجرای کامل و مطلوب سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و توجه ویژه به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به سوی جامعه‌ای پویا، جوان و شاداب پیش رویم.

 

دکتر مهدی رضاییان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 8958
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: