• 1402/03/06 - 22:36
  • - تعداد بازدید: 344
  • - تعداد بازدیدکننده: 333
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

همایش امنیت در نظام سلامت الکترونیک با حضور مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاههای علوم پزشکی برگزار شد

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حاشیه همایش امنیت در نظام سلامت الکترونیک، از رونمایی سامانه مدیریت جامع برای بیماران نیازمند خدمات ویژه خبر داد.

به گزارش وب دا؛ دکتر سیدرضا مظهری در این همایش کشوری که با حضور مدیران آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی و سازمان‌های وابسته اظهار کرد: مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، در راستای دستیابی به اهداف حوزه سلامت و تسهیل در ارائه خدمات به مردم، کلان‌برنامه‌هایی را در دست اجرا دارد.
وی تصریح کرد: پیاده‌سازی سامانه مدیریت جامع و یکپارچه‌سازی سامانه‌های موجود با هدف بهینه‌سازی و پاسخگویی بهتر به جامعه هدف ازجمله این کلان برنامه‌ها است که در قالب برنامه‌ای سه‌ساله، آن را دنبال می‌کنیم و بناست این برنامه، 64 مسئله و مشکل نظام سلامت را حل کند.
وی با اشاره به اینکه این برنامه به‌صورت فاز به فاز رونمایی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: سامانه مدیریت جامع برای بیماران نیازمند خدمات ویژه، جزئی از این برنامه است که در اوایل تابستان امسال برای بیماران خاص و صعب‌العلاج مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت افزود: جریان اطلاعات و امنیت داده‌ها، ساماندهی، یکپارچه‌سازی و بهینه‌سازی سامانه‌های موجود و نیز رفع خلأهایی که در حوزه خدمات الکترونیک به این بیماران وجود داشت، در سامانه جدید مورد توجه قرار گرفته است.
دکتر مظهری، اشاره‌ای نیز به اهداف همایش امنیت در نظام سلامت الکترونیک داشت و اظهار کرد: امنیت حاکم بر فناوری اطلاعات جزو محور اصلی این همایش است که به‌صورت تخصصی به تمام ابعاد این موضوع از جمله مدیریت داده، جریان داده‌ها، تعامل با مجموعه‌های مختلف تولیدکننده داده، مراکز ذخیره داده و دیتاسنترها با رویکرد پدافند غیرعامل و زمان بحران می‌پردازیم.
بر اساس این گزارش؛ این همایش توسط مرکز آمار و فناوری اطلاعات و مرکز حراست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 9013
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: