• 1403/02/08 - 14:13
  • - تعداد بازدید: 151
  • - تعداد بازدیدکننده: 136
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
24 تا 30 آوریل2024– 5 لغایت 11 اردیبهشت ماه1403؛

هفته جهانی ایمن سازی 2024 با شعار ایمن سازی برای همه

هفته جهانی ایمن سازی که هر ساله در ماه آوریل در سطح جهان گرامی داشته می شود، اهمیت واکسن ها را در محافظت از افراد در هر سنی در برابر بسیاری از بیماری ها برجسته می کند.

به گزارش وب دا فسا؛ واکسن یکی از بزرگترین دستاوردهای بشریت در نیمه دوم قرن بیستم است.

کمپین های ایمن سازی ما را قادر ساخته است که آبله را ریشه کن کنیم، فلج اطفال را تقریباً شکست دهیم و اطمینان حاصل کنیم که کودکان بیشتری نسبت به قبل زنده می مانند و رشد می کنند.

در 5 دهه قبل، از دنیایی که مرگ یک کودک چیزی بود که بسیاری از والدین از آن می ترسیدند به دنیایی رفتیم که در آن هر کودکی در صورت واکسینه شدن فرصتی برای زنده ماندن و رشد دارد.

در سال 1974، برنامه توسعه یافته ایمن سازی بر محافظت از همه کودکان در برابر 6 بیماری دوران کودکی تمرکز داشت، اما امروزه، این تعداد به 13 واکسن توصیه شده جهانی در سراسر دوره زندگی افزایش یافته است. با گسترش برنامه واکسیناسیون در طول زندگی، اکنون آن را برنامه اساسی ایمن سازی می نامیم.

در چند سال گذشته در طی همه گیری، پیشرفت در زمینه ایمن سازی کاهش یافته است. در حالیکه در سال 2022 در مقایسه با سال 2021، بیش از 4 میلیون کودک بیشتر در سراسر جهان واکسینه شدند، اما هنوز 20 میلیون کودک وجود داشت که یک یا چند واکسن خود را از دست دادند.

درگیری های فزاینده، رکود اقتصادی و افزایش تردید در واکسن تهدیداتی هستند که تلاش ها برای دستیابی به کودکان جهت ایمن سازی را تحت تاثیر گذاشته است. در نتیجه، جهان شاهد شیوع ناگهانی بیماری‌های دیفتری و سرخک است که تا کنون تقریباً مهار شده بود.

در حالی که پوشش جهانی واکسن، خوب است و از هر 5 کودک 4 نفر به طور کامل تحت پوشش هستند، اما اقدامات بیشتری برای رسیدن به واکسیناسیون همه وجود دارد.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا

منبع: سازمان بهداشت جهانی

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11070
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: