• 1403/04/07 - 13:29
  • - تعداد بازدید: 86
  • - تعداد بازدیدکننده: 79
  • زمان مطالعه : 28 دقیقه
پیشنهاد مطالعه؛

متن کامل سخنرانی رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران در دانشگاه علوم پزشکی فسا/از ویژگی های اساسی شهید جمهور تا عملیات وعده صادق و جنگ شناختی دشمن

سردار خادمی رییس سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم یادواره شهدای سلامت و مدافعان حرم شهرستان و شهدا و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی فسا و گرامیداشت یاد و خاطره خادمان ملت، شهدای پرواز اردیبهشت، شهید جمهور آیت الله رییسی و همراهان ایشان در دانشگاه علوم پزشکی فسا در ۲۷ خرداد ماه ۱۴۰۳با حضور مردم، مسوولین، دانشگاهیان، سخنرانی کرد.

به گزارش وب دا فسا؛ متن سخنرانی سردار خادمی به شرح ذیل است:
 
 
خدمت به مردم، اخلاص و توسل سه ویژگی اساسی شهید جمهور آیت ا.. رئیسی 
 
خدای را شاکر و سپاسگزارم که توفیق حاصل شد و امروز در جمع مردم ولایتمدار، پرتلاش، فرهیخته، برادران و خواهران عزیزم در شهرستان همیشه سرافراز و قهرمان فسا در یادواره شهدای عزیز دفاع مقدس، شهدای خدمت، شهدای سلامت و شهدای دفاع از حرم که به همت دانشگاه علوم پزشکی فسا برگزار شد، حضور پیدا کنم.
گرامی می داریم یاد و خاطره همه این عزیزان؛ 
افتخار می کنیم به همه شهدای عزیزمان، 1100 شهید قهرمان شهرستان و 15000 شهید قهرمان استان همیشه پیروز فارس در نبردهای حق علیه باطل و گرامی می داریم یاد شهدای خدمت و رئیس جمهور شهید  و همراهان ایشان.
قدردانی از همه دست اندرکاران برگزاری یادواره به خصوص برادران و خواهران عزیزم در دانشگاه علوم پزشکی فسا که از نوع برنامه ها و تلاشی که صورت گرفته پی می بریم به فعالیتهای شبانه روزی که متحمل شدند تا این برنامه برگزار شود.
ما در یک شرایطی واقع شدیم که به صورت ناخواسته به دلیل حادثه، شهدای خدمت بر ما تحمیل شد. بالاخره رئیس جمهور، وزیر امور خارجه کشور، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، استاندار استان آذربایجان شرقی و برادران عزیزمان در مجموعه ی سپاه و ارتش را در حادثه ای از دست دادیم. هر چند فقدان آن عزیزان سخت است اما آثار و برکات خون این شهدای عزیز، در واقع درخت انقلاب را آبیاری کرد و قطعاً برای ما حادثه غم انگیزی است. اما واقعیت این است که مردم ایران نسبت به این گونه حوادث، استقامت و صبوری خاص خودشان را دارند و لذا مردم قدر شناس هستند. 
وقتی که روحیه شما مردم را مشاهده می کنیم(همه مسئولین کشور و ما به عنوان نوکر و خدمتگزار شما در مجموعه سپاه انجام وظیفه می کنیم)، هم افتخار می کنیم، هم نگران می شویم و هم غصه می خوریم. افتخار می کنیم به این جهت که خدمت کردن به شما مردم عزیز و بزرگوار انصافاً لیاقت می خواهد و غصه می خوریم از این جهت که نکند این فرصت را از دست بدهیم و ایام خدمت به سرانجام برسد و نتوانیم بیش از این خدمت گزار باشیم و نگران از این هستیم که نکند خدمات ما به گونه ای باشد که در شان و جایگاه و شایستگی شما نباشد اما ما با خدای خودمان عهد بستیم که تا زمانی که جان در بدن داریم مسیر شهدایمان را و نوکری شما را از دست ندهیم.
وقتی کسی خالصانه خدمت می کند مردم قدردان او هستند. به همین دلیل هم می گویم که شهید آیت ا.. رئیسی سه ویژگی اساسی داشت؛ خدمت به مردم، اخلاص و توسل و بر این اساس حرکت خودش را دنبال می کرد. خروجی این اخلاص و خدمت این شد که یک پنجم دنیا، عزای عمومی اعلام می کنند. البته از یک زوایه دیگری این یعنی عمق استراتژیک جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی. اینکه یک کشوری با جمعیت یک میلیارد نفر مثل هند، کشوری با جمعیت200 میلیون نفر مثل پاکستان، کشورهای دیگری مثل عراق، یمن، لبنان، سوریه و جاهای مختلف عزای عمومی اعلام کنند، یعنی مردم، شما در درون آن کشور اثر گذارید، تعیین کننده هستید و مردم آن کشورها قدر شهدای شما را و قدر شما را می دانند. 
این واقعیت امروز انقلاب اسلامی است و این وضعیت پیش نیامده مگر به واسطه اخلاص بزرگان و شهدا و در راس آنها امام عزیزمان و مقام معظم رهبری که در جلسه شرف یابی خدمت ایشان عرض کردم: حضرت آقا ما در جاهای مختلف که حضور پیدا می‌کنیم مردم یا سلام می‌رسانند یا مشتاقانه خواستار این هستند که شما را زیارت کنند؛ به من فرمودند که در هر جا که رفتی از قول من سلام برسانید و لذا از این جهت من حامل اعلام سلام حضرت آقا به همه مردم شریف استان فارس و مردم ولایتمدار و غیرتمند و فرهیخته شهرستان فسا هستم.
در واقع شهدا و خدمتگزاران امثال آیت ا... رئیسی، در گام اول رابطه خودشان را با خدا حل کردند و خدا هم رابطه  ایشان را با مردم حل کرد. " منْ أصْلح ما بیْنه و بیْن اللّه، أصْلح اللّه ما بیْنه و بیْن النّاس" کسی که رابطه خودش را با خدا اصلاح کند، خداوند رابطه‌اش را با مردم اصلاح می‌کند. اگر کسی بخواهد محبوب مردم باشد، اگر کسی بخواهد که مردم قدردان او باشند، علاوه بر اینکه خدمت خالصانه برای مردم کند، بایستی رابطه خودش را با خدا اصلاح کند. آنها چه کسانی هستند: " تؤْمنون باللّه ورسوله وتجاهدون فی سبیل اللّه بأمْوالکمْ وأنْفسکمْ ذلکمْ خیْرٌ لکمْ إنْ کنْتمْ تعْلمون ". آنهایی مجاهدین هستند که با جان و نفس و اعمالشان در جهت خدمت به مردم و پاسداشت ارزش‌های الهی قیام کردند. مزد این‌ها چه خواهد بود؟ "یغفر لکم مّن ذنوبکم" ؛ گناه آنها بخشیده خواهد شد " و یدْخلْکمْ جنّاتٍ تجْری منْ تحْتها الْأنْهار و مساکن طیّبةً فی جنّات عدْنٍ ذلک الْفوْز الْعظیم ". آنها کسانی هستند که داخل این چنین بهشتی خواهند شد و به آرزوی خودشان خواهند رسید. کدام آرزو: "وأخْرى تحبّونها  نصْرٌ من اللّه و فتْحٌ قریبٌ"؛ این را می‌خواستند، نصرت الهی را می‌خواستند، پیروزی را می‌خواستند. خداوند می‌فرماید: این از آرزوهای مومنین هست و حتما به آنها خواهد رسید و شهدا به آن رسیده‌اند.
اگر امروز انقلاب اسلامی در یکی نقطه‌ای است که یک پنجم دنیا عزای عمومی برای رئیس جمهور شما اعلام کند و مسئولین ۶۳ کشور بیایند در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند، این بواسطه استقامت و صبوری شماست و بواسطه اخلاص این شهدای عزیز است. امروز انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی از عظمتی برخوردار است که محصول جانفشانی این عزیزان و صبر و استقامت شماست.
 
 
برخورداری انقلاب اسلامی از  پایگاه مردمی 
 
حضرت آقا در باب تعریف صبر در همین مصیبتی که در شهدای خدمت بر ما وارد شد، فرمودند با این گونه مصیبت‌ها دو حالت می‌شود برخورد کرد؛ یا دائم عزا بگیریم، منفعل بشویم و استقامت خودمان را از دست بدهیم یا اینکه در مقابل این مصیبت، ما آن را تبدیل به فرصت کنیم، فرصت این جو معنویتی که بر کشور ایجاد شد.  اگر دشمنان در این یکی دو سال گذشته بویژه تبلیغ می‌کردند و تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی از پایگاه مردمی برخوردار نیست؛ این پایگاه مردمی.
 
توان رسانه‌ای و جنگ روانی دشمن در جهت بی اطلاع کردن مردم ایران از حقایق
 
 جوان‌های عزیز به ویژه، حتماً در جهاد تبیین اشاره خواهم کرد، توان رسانه‌ای دشمن و بی‌تقوایی و جنگ روانی دشمن به گونه‌ای هست که نگذارد شما از حقایق مطلع بشوید. شبکه اینترنشنال را روز قبل از تشییع شهید رئیسی در مشهد ببیند که از خیابان‌های مشهد فیلم می‌گیرد و پخش می‌کند، در حالی که شهید رئیسی دارد در تهران تشییع می‌شود؛ ادبیات آنها این است.
 روز تشییع جنازه شهید رئیسی در مشهد ما مجبور شدیم شبکه رادیویی و تلویزیون مشهد خواهش کند و بگوید: "مردم بیرون نیایید، خیابان گنجایش جمعیت را ندارد و مشکل ایجاد می‌شود و نگران ایجاد مشکل مثل تشییع جنازه شهید سلیمانی در کرمان بودیم. آخر چقدر بی‌انصافی. به چه صورت دنیا می‌خواهد در مورد مردم ما قضاوت کند. حیف نباشد که ما هم تحت تاثیر آن روند، آن حرکت و آن نوع تبلیغات قرار بگیریم و لذا این محصول صبر و استقامت مردم و شهداست.
"إنّ الّذین قالوا ربّنا اللّه ثمّ اسْتقاموا تتنزّل علیْهم الْملائکة ألّا تخافوا ولا تحْزنوا وأبْشروا بالْجنّة الّتی کنْتمْ توعدون". اینقدر شهدا استقامت کردند تا نزول ملائکه را دیدند؛ پس یک جنس صبر از این جهت است. 
حضرت آقا کتابی دارند تحت عنوان "گفتاری در باب صبر"،  محصول سخنرانی‌های 5 سال قبل از انقلاب آقاست در مسجد کرامت مشهد. وقتی که انقلاب پیروز شد حزب جمهوری اسلامی درست شد. خدا رحمت کند شهید عزیز ما شهید شکرپور دبیر حزب جمهوری اسلامی در فسا. من وقتی وارد حزب شدم این کتاب "گفتاری در باب صبر" در سال ۵۸ و ۵۹ در اختیار من قرار گرفت. من با آن کتاب با روحیات و منش حضرت آقا آشنا شدم. دو سال پیش آن کتاب را بردم خدمت حضرت آقا و گفتم آقا جان قدیمی‌ترین کتاب در کتابخانه من این کتاب است. فرمودند چیست؟ گفتم: "گفتاری در باب صبر" مجموعه سخنرانی‌های حضرتعالی قبل از انقلاب. عرض کردم آقا جان میشه یک یادداشت بگذارید توی این کتاب تا باقیات و صالحاتی بماند برای بچه‌ها و خانواده و دوستان ما؟ حضرت آقا فرمودند کتاب رو بگذارید و بروید. یک هفته بعد از دفتر آقا تماس گرفتند که آقا مطلبی را مرقوم کردند و کتاب را بیایید ببرید. آن مطلب را اشاره نمی‌کنم بماند برای یک روز دیگری و محفوظ بماند. اما هرچه جمله کوتاه بود شاه بیت آن مطلب این بود که صبر امروز به مراتب سخت‌تر از صبر قبل از انقلاب است. 
مقام معظم رهبری که در زندان بوده، شکنجه دیده، تبعید شده در سیستان و بلوچستان،  همه فشارهای قبل از انقلاب به ایشان وارد شده است؛ می‌فرماید که صبر امروز گواراتر اما به مراتب سخت‌تر از قبل از انقلاب اسلامی است.
پس مدل صبر کردن، صبر در برابر مصیبت، صبر در مقابل گناه، صبر در مقابل ظلم به معنای سکوت نیست، به معنای آرام گرفتن نیست، در مقابل گناه یعنی چنان استقامتی داشته باشی که مرتکب گناه نشوی. اگر بناست به مردم خدمت بکنی و اگر تعلل بکنی یک گناه محسوب خواهد شد. اگر دنیا بخواهد فشار وارد کند، استقامت کردن در مقابل یک دنیای این چنینی.
 و لذا مردم، شهدا و کسانی که برای خدا کار کردند این ویژگی برجسته را پیدا کردند که خدا می‌داند در اغلب رزمندگان و امروز الحمدالله فوج فوج در عمده مردم مان و به ویژه در نیروهای مسلح رویت می‌کنیم این است که ما امروز از هیچکس جز از گناه و از خدا نمی‌ترسیم.
 
 
عملیات وعده صادق نتیجه قرارگرفتن امام و امت در کنار هم بود
 
این روحیه بچه‌های شماست لذا به همین دلیل در عملیات وعده صادق، فرزندان شما، برادران شما در مجموعه ی سپاه و ارتش کاری کردند که در مخیله دشمن نمی‌گنجید. اصلاً باور نمی‌کرد که همچین اتفاقی بیفتد اما این اتفاق در یک شرایطی افتاد که در طول تاریخ از صدر اسلام تا به امروز، امام و امت در کنار هم قرار گرفتند وگرنه دشمن نه از امام بدون امت می‌ترسد و نه از امت بدون امام می‌ترسد. ۲۵۰ سال حرکت ائمه معصومین علیه السلام حرکت بدون امت بود؛ دشمن مگر می‌ترسید؟ همه را شهید کرد و رفت.
از امام اول ما گرفته تا امام یازدهم ما، این حرکت امام بدون امت و حرکت امت بدون امام هم فراوان دیدیم. در اغلب جاهای مختلف دنیا داریم رویت می‌کنیم.
ما به این برادران مصر وقتی حرکتشان را آغاز کردند که بسیار هم نقشه داشتیم و به صورت روزانه کمک می‌کردیم وقتی انقلابشان به پیروزی رسید گفتیم محوریت نیاز دارید. امام نیاز دارید و آقای سید حسن نصرالله به آنها پیشنهاد داد امروز جهان تشیع و جهان اهل تسنن در یک حالتی قرار گرفتند که می‌تواند با یک وحدت و انسجام تحت رهبری ‌های واحد حرکت کنند، متاسفانه آن برادران دچار یک اشتباه شدند و بر اساس آن اشتباه تصور کردند که ما یک پیروزی به دست آوردیم حرکت می‌کنیم، یک عدد ۵۰۰ ساله را ازش یاد کردند که دیگه عبور می‌کنیم.500 روز هم نتوانستند تحمل کنند.
و لذا عملیات وعده صادق از آن عملیات هایی بود که امام فرماندهی کرد و امت پیروی و اطاعت کرد و اینجا بود که این آیه "الْیوْم أکْملْت لکمْ دینکمْ و أتْممْت علیْکمْ نعْمتی و رضیت لکم الإسْلام دینا" به یاد انسان می‌آید.
 و لذا خواهران و برادران اگر غیر از این باشد نه عزتی است و نه سربلندی. حتی ای کاش می‌بود اقشار مختلف مردم با تفکرات مختلف که عرض بکنم، حتی آن کسی که شاید اختلاف نظری باهامون داشته باشد، ممکن است مبانی دینی را به طور کامل قبول نداشته باشد اما دلش برای ایران به عنوان یک ملی گرا بتپد، در جمع آنها کاشکی صحبت می‌کردم و می‌گفتم که می‌خواهید در کدام شرایط زندگی کنید که از این بالندگی برخوردار باشید، که از این اقتدار، از این جایگاه، از این نفوذ در سطح منطقه، در سطح دنیا، دنیا نمی‌تواند قدرت شما را نادیده بگیرد و لذا این به واسطه داشتن ولایت و امامت است. 
 
کلمه "لا اله الا الله" یک دژ مستحکم که با ولایت کارایی پیدا می‌کند
 
امام رئوف ما امام رضا فرمودند: "کلمة لا اله الاّ اللّه حصْنی فمنْ دخل حصْنی امن منْ عذابی. بشروطها و انا من شروطها"
کلمه "لا اله الا الله" یک دژ مستحکم است اما این دژ بدون ولایت کارایی ندارد. اشتباه نگیرید "بشروطها و انا من شروطها" فقط به این شرط هست که می‌شود دژ مستحکم، میشود یک حصن قوی، میشود یک سپر دفاعی قوی و از شما حفاظت می‌کند.
پس کلمه "لا اله الا الله" با این شرط کارایی پیدا می‌کند، کما اینکه نصرت الهی هم شرطش ایمان ماست. بعد از عملیات وعده صادق خدمت حضرت آقا رسیدیم، این بخش را از تلویزیون ندیدیم پخش بشود؛ آقا فرمودند به خداوند شک نکنید،
سوءظنی نسبت به خدا نداشته باشید، خداوند فرموده: "  إنّ اللّه یدافع عن الّذین آمنوا  إنّ اللّه لا یحبّ کلّ خوّانٍ کفورٍ ". من خداوند از کسی که ایمان آورده، دفاع می‌کنم. پس چرا با خدا صحبت نمی کنیم. شاید ایمانم ناقص هست. شاید ایمانی که باعث میشود نصرت الهی شاملم بشود هنوز شکل نگرفته است. اگر دیدید که دفاع نمی‌کند، اگر دیدید که نصرتش جاری نمی‌شود، به خدا شک نکنید، به ایمانتان شک کنید .
 
 
 
 
تصمیم فرمانده در عملیات وعده صادق مهمتر از خود عملیات بود
 
پس در عملیات وعده صادق چیزی که اصل بود و مهمتر از عملیاتی بود که فرزندان شما و ما به اجرای آن پرداختیم، تصمیم بود، تصمیمی که باید فرماندهی می گرفت به هر حال بعد از عملیات راحت تر می شود قضاوت کرد، قبل از عملیات وقتی بررسی می کنید که 4 کشور دارای سلاح هسته ای: رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس و فرانسه روبروی شما ایستاده و اول اعلام کردند در هجوم دخالت نمی‌کنیم ولی در دفاع می‌ایستیم. وقتی یک عملیاتی بخواهید با وسعت 100 فروند موشک بالستیک و بیش از 150 فروند پهپاد روی سر دشمن بریزید ما باید چندین شب بررسی میکردیم و عکس العمل دشمن را می دیدیم و برای دو سه دور آمادگی داشته و وضعیت را رصد می کردیم.
و لذا تصمیم، یک تصمیمی بود از ناحیه یک امام متفکر باایمان معتقد به نصرت الهی. خیلی مهم است اینکه به دل امام امت، ساری و جاری بشود که: "وألق ما فی یمینک تلقف ما صنعواْ إنّما صنعواْ کید سحر" عصاتو بنداز موسی، عصاتو بنداز. نترس تو پیروزی. 
 
 
شان نزول بیت شعر مقام معظم رهبری در قبل از عملیات وعده صادق
 
این باورهای اعتقادی فرمانده‌ای است که می‌خواهد تصمیم بگیرد در این لحظه. یک بیتی از حضرت آقا در رسانه‌ها آمد ولی شما شأن نزول این بیت را ببینید کجاست؛ در یک مرکز معنوی یک ربع مانده به اذان مغرب شب جمعه، سردار فرمانده کل سپاه مشرف شدند خدمت حضرت آقا. آخرین گزارش از طراحی عملیات رو دو شب قبل از عملیات بدهند و آخرین تدبیر را دریافت کنند. حضرت آقا فرمودند: سردار سلامی، الان قبل از اذان مغرب است، در این مکان همه ی ائمه و پیامبران را یکجا می‌شود زیارت کرد. من زیارت کردم، شما نیز زیارت کنید و بعد بنشینید و گزارش بدهید.
زیارت کردند و نشستند و گزارش دادند، تدابیر رو گرفتند، اجازه گرفتند و بلند شدند از خدمت حضرت آقا مرخص شوند. حضرت آقا فرمود آقای سلامی:
تو راست معجزه‌ای در کف ز ساحران مهراس    عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز
 این بیت در این لحظه دارد گفته می‌شود و لذا با این همچون نگاهی، وقتی عملیات آغاز شد طبیعی است - ما دشمن را دست کم نگرفتیم - اما نصرت الهی بود که خیلی بالاتر از آن را گرفتیم. توکل رزمندگان برای ما خیلی قابل توجه بود.
اینکه بتواند یک توانی وجود داشته باشد و آن توان به کارگیری شود در سطح راهبردی، دنیا روی این قسمت حساب باز کرد.
قبل از شروع عملیاتمان تقریبا کشوری نبوده که در منطقه اروپا، از خود آمریکا، کسانی با رابطه از طرف رژیم صهیونیستی تماس نگیرند و نگویند که عملیات نکنید. آخرین پیام آنها را وزیر امور خارجه مصر به وزیر خارجه شهید ما، امیرعبداللهیان، داد که شما عملیات نکنید و این‌ها گفتند که ما آتش بس را در غزه انجام می‌دهیم؛ گفته شد آقا تنبیه را اعلام نموده‌اند. رژیم صهیونیستی تنبیه می‌شود و شهید امیرعبداللهیان به وزیر امور خارجه مصر گفتند عیبی ندارد ما می‌زنیم ولی تخفیف می‌دهیم. وقتی عملیات شد، وزیر خارجه انگلیس، وزیر خارجه مصر و دیگران تماس گرفتند با امیر عبداللهیان، که این تخفیف شما بود؟! اگر می‌خواستید عملیات کنید پس چه بود؟
بیش از 100 موشک در کمتر از چند دقیقه و آن هم بتواند عبور کند از قوی‌ترین خطوط دفاعی موجود دنیا،
آنها خودشان خوب می‌دانند چه سامانه‌هایی در آن چند روز رساندند برای دفاع از رژیم صهیونیستی و کارایی نداشت.
 
شکسته شدن تابوی حمله به رژیم صهیونیستی، دکترین پیش دستانه و فروریختن دژ دفاعی دنیا در عملیات وعده صادق
 
نتیجه دوم در سطح راهبردی، شکسته شدن تابوی حمله به رژیم صهیونیستی؛ تمام شد آن زمانی که تصور می‌کردند نمی‌شود با این شیطان و با این دست پرورده آمریکای جنایتکار در سطح منطقه برخورد کرد. 
شکست دکترین پیش دستانه و فروریختن دژ دفاعی دنیا یکی از دستاوردهای بزرگ دیگری بود که ناشی از این تصمیم بزرگ و اساسی بود. تثبیت قدرت بازدارندگی ما، دنیا حساب باز کرد، همه دنیا می‌دانند همچون خط دفاعی را نمی‌توانند ایجاد بکنند. ما در سطح منطقه به برادران مسلمان خودمان در کشورهای مختلف گفتیم: ما به دنبال امنیت دسته جمعی هستیم، این قدرت، متعلق به شما هم هست، شما از آن می‌توانید بهره بگیرید. شما می‌توانید پایه‌های ارتش جهان اسلام را با این قدرت شکل بدهید. شما می‌توانید دنیا را اگر بخواهد به شما ظلم بکند باهاش برخورد بکنید و به هیچ وجه لازم نیست زیر بار ظلم برویم. لازم نیست تابع اسم باشیم، ما می‌توانیم عزتمندانه زندگی کنیم، ما می‌توانیم سربلند بایستیم و این قدرت مال همه ممالک اسلامیست. به این دلیل است که مردم دنیا علاقه پیدا کردند.
به پوستر شهید عزیز ما سردار سلیمانی؛ در هند یک اهانتی شد، همه هند را به هم ریخت. 
از آن طرف بیخ گوش آمریکا در آمریکای لاتین، نمادی از شهید سلیمانی می‌گذارند. این قدرت انقلاب اسلامی است. لذا ایجاد امید در دل نیروهای مقاومت و آزادی‌خواهان جهان یکی از ثمره‌های این حرکت بود. این‌ها همه محصول مقاومت است، "فاستقم کما أمرت". که خروجی‌اش شد تشکیل ارتش جهان اسلام؛ حزب الله در لبنان، دفاع وطنی در سوریه، حماس و جهاد اسلامی در فلسطین، انصارالله در یمن، حشدالشعبی و حیدریون در عراق، زینبیون در پاکستان، فاطمیون در افغانستان. این‌ها همه از برکات مقاومت اسلامی است و استقامت این شهدای عزیزی که امروز مراسم به یادشون برقرار کردید. 
با این قسمت از بحثم می‌خواهم نتیجه بگیرم:
دشمن نتیجه گرفت که از طریق عملیات نظامی و فشارهای این چنینی نمی‌تواند نتیجه بگیرد. یک حماقتی کرد دشمن در زدن سفارت ما در سوریه. شاید خیلی از شماها از قبل هم علاقه نشان می دادید که چرا رژیم را نمی‌زنید؟ چرا به حماس بیش از این کمک نمی‌شود؟
بالاخره حماس یک تصمیمی به نحوی گرفته و اثبات کرد بعنوان یک گروه در مقابل یک توان بزرگ می‌تواند ایستادگی کند و پیروزی های بزرگی را به دست بیاورد، هرچند فشار قابل توجهی به مردم غزه آمد اما دنیا را بیدار کرد.
اینکه چرا یک همچون عملیاتی انجام دادند، آیا عواقب آن را نمی‌دیدند، ۵ روز بعد ۱۰ روز بعدش را برآورد نکرده بودند،  این سوال را ما از مسئول حماس پرسیدیم. گفتند: شما اگر بودید چه کار می‌کردید، ما در یک زندان روباز گرفتار شدیم، بیش از ۱۰ هزار نفر کودک، پشت این دیوارها متولد شدند بعنوان متولدین پشت دیوار از آنها یاد می‌کنند. بسیاری از این بچه‌ها سر زایمان از بین رفتند یا مادرشان پشت دیوار مرد یا بچه پشت دیوار مرد یا مادر و  بچه هر دو از بین رفتند. گفتند ما در این همچون وضعیتی بودیم. از آن طرف هم که با صلح ابراهیم همه خانه‌های اطراف بیت المقدس هم دارند خریداری می‌کنند. روابط را با کشورهای خائن عربی دارند برقرار می‌کنند و عدد قابل توجهی از ما که چندین هزار نفر در زندان‌ها هستند. ما بایستی چه کار می‌کردیم، بعدش مطلب قابل توجهی گفت: گفت که ما اهل سنت هستیم. شما که شیعه هستید آیا امام حسین علیه السلام نمی‌دانست که همه کسانش را از دست می‌دهد و آمد میدان؟! اما او با آمدن به میدان یک سوال بزرگ در تاریخ ایجاد کرد که: " إن کان دین محمّداً لمْ یستقم الّا بقتلی فیاسیوف خذینی ". اگر دین جد من باقی نمی‌ماند به جز با کشته شدن من، پس شمشیرها مرا دریابید. پس امام برآورد داشت که خودش شهید میشود، همه یارانش شهید می شوند. زن و بچه‌اش اسیر می‌شوند.پس دنیا تکان خورد. ارزش این عملیات به تعبیر حضرت آقا شاید در آن لحظه برادران حماس نمی‌دانستند چه تصمیمی گرفتند. اما امروز وقتی که بازتاب حرکتشان را در دانشگاه‌های آمریکا دارید رویت می‌کنید، در دل اروپا مردم می‌بینید که چه جوری به خیابان ریختند و به همه مردم یک شوک وارد شده که در دنیا چه می‌گذرد، این یک موضوع بسیار مهمی است لذا دشمن وقتی دید که از مسیر نظامی نمی‌تواند نتیجه بگیرد، وارد مراحل قبل شد مجدداً. همان مدلی که در سال ۱۴۰۱ برای ما ایجاد کرد.
 
دشمن با جنگ شناختی و جنگ نیمه سرد و جنگ غیر رسمی جوانان و دانشجویان ما را هدف قرار داده است
ایمان،  امید، اهتمام، آگاهی و اراده مردم مورد هدف جنگ شناختی دشمن
 
همان مدلی که بعضی مواقع با ترور دانشمندان هسته‌ای ما یا بعضی از فرماندهان ما پیش گرفت. یعنی جنگ شناختی و جنگ نیمه سرد و جنگ غیر رسمی. 
از این جهت است به ویژه در حوزه جنگ شناختی که اگر ما مدل دشمن را خوب متوجه نشویم، می‌توانیم آسیب پذیر باشیم. بویژه در بخش جوانانمان، دانش آموزانمان، بخشی از دانشجویانمان خیلی موضوع مهمی است و لذا از این حیث اگر ابعاد جنگ شناختی را نشناسیم که با چه اهدافی دشمن دارد دنبال می‌کند،  ۵ هدف عمده را دشمن در پیش گرفته: ایمان- امید- اهتمام- آگاهی- اراده
این پنج هدف را اگر توانست تصرف کند لازم نیست بجنگد. کشور ساقط شده و در اختیار دشمن هست و لذا ما در مقابل حرکت‌های دشمن به ویژه در حوزه جنگ شناختی- در حوزه‌های جنگ نیمه سخت ما مبارزه می‌کنیم مرتب با دشمن. اگر اون از ما یک نفر را ترور کند و شهید بکند حتماً بیش از دو نفر از اونها را می‌زنیم. اگر یک کشتی از ما را بزند حتماً دو تا کشتی از او را می‌زنیم. این رو دشمن خوب فهمیده. ممکن است کسی اعلام نکنه، جنگ، جنگ اعلام نشده‌ای است.-  اما در حوزه جنگ شناختی اگر مردم همراهی نکنند، اگر مردم بیماری را متوجه نشوند، اگر مردم به روش دشمن آشنا نباشند، حتماً آسیب‌پذیر خواهیم بود و دشمن می‌تواند با جنگ روایت‌ها (یعنی اینکه بتواندکه یک موضوعی را به عنوان روایت اول مطرح بکند، به ویژه بسیاری از مسائلی که بتواند خودش تولید بکند.) بسته تبلیغاتی‌اش هم آماده کرده و جوان ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد با یک جمله کوتاه ممکن است در ذهن مردم ما بنشیند. بیرون کردن آن جمله کار ساده‌ای نیست. چقدر سعدی زیبا اشاره کرده: 
حکایتی ز دهانت به گوش جان من آمد    دگـر نصیـحت مردم حکایت است بـه گوشم
 
 جنگ روایت‌ها یعنی این. یعنی اینکه آن کسی که حرف اولی را ولو به دروغ می‌خواهد بزند چون قدرت رسانه‌ای دارد جوان ما را تحت تاثیر خودش قرار می‌دهد. در آگاهی های جوان‌های ما، خدشه وارد می‌کند که یکی از اهداف دیگری است که قبلش اعتماد را سلب می‌کند. اگر دشمن موفق شد اعتماد را سلب کند و مردم گفتند که به این رادیو و تلویزیون جمهوری اسلامی اعتماد نداریم، ما به گفته‌های مسئولین اعتماد نداریم، این‌ها دروغ می‌گویند این‌ها فلان می‌کنند، دشمن اگر موفق شد این کار را بکند حتماً در گام بعدی که می‌خواهد اطلاعات انحرافی را بدهد، براحتی در جامعه جا می‌اندازد و ایجاد می‌کند. به همین دلیل ما بحثمان این است که برادران و خواهران تلاش بکنید حقایق موضوعات را متوجه بشوید و بشویم همه ی ماها.
اساساً فلسفه بیان جهاد تبیین توسط حضرت آقا این بود که ما وارد یک مرحله دیگری از جنگ شدیم؛ در کل دنیا این مدل جنگ دو سه ساله هست که بهش بیشتر توجه می‌کنند مدل جنگ شناختی؛ جنگ شناختی یعنی تغییر جغرافیای سرزمینی جنگ که خاکریز و امکانات بود به جغرافیای ذهن، قلب و دل. با ذهن شما کار دارند. ابزار آن جنگ، اسلحه و موشک ما بود، ابزار و اسلحه این جنگ، تلفن هوشمند شماست. توی خانه اطراف هم نشستید، انگار کنار هم نیامدید. هر کسی سرش توی گوشی خودش هست. این مدل جنگ شناختی است که شما دائم از این مسیر یک پدیده‌ای را دارید وارد ذهنت می‌کنی و آنها تصور می‌کنند عوض اینکه بایستی سرزمین خاکی را تصرف بکنید، میگویند اذهان را تصرف بکن. قلوب را تصرف بکن، افکار را تصرف بکن، روی افکارش و باورهایش اثر بگذارد. نمادش می‌شود یک حرکت کف خیابانی، نمادش می‌شود یک اعتراض آنچنانی، نمادش میشه بی‌آگاهی و بی‌اطلاع شدن از گذشته کشور و از وضع حال کشور و اهداف آینده کشور. از خودمان و از جوانانمان بپرسیم آیا گذشته این کشور را خواندید؟ آیا می‌دانید در مقابل قرارداد ترکمنچای ارمنستان و نخجوان را از دست دادیم؟
آیا می‌دانید در مقابل قرارداد گلستان، آذربایجان و گرجستان را از دست دادیم؟ آیا می‌دانید در مقابل یک قرارداد دیگری با محوریت فرانسوی ها، بخشی از افغانستان را از دست دادیم.
 
آیا می‌دانید در یک قرارداد با محوریت انگلیسی‌ها، بحرین را از دست دادیم؟ آیا می‌دانید در یک قرارداد دیگری، بخشی از عراق را از دست دادیم؟ جوان، استاد، علما، بزرگان، خواهران و برادران؛ آیا بچه‌های ما همچون مطالعه‌ای کرده‌اند؟ آیا می‌دانند تخت جمشید که جز مفاخر ملی ماست در دوره چه کسی و در چه حالتی تخریب شده است؟
مقام معظم رهبری تشریف آوردند شیراز و فرمودند تخت جمشید هنر پنجه‌های بچه‌های ایرانی است. پس من می‌خواهم حتی به کسانی عرض بکنم که ممکن است نسبت به مبانی دینی کمی انقولت داشته باشد، نسبت به مبنای ارزشی انقولت داشته باشد اما مدعی ‌باشد که برای کشور دلشان می‌سوزد، اما‌ ملی گرا هستند، به کشور علاقه دارند، به تمامیت ارضی کشور علاقمند هستند؛ کدام انسان بی‌عرضه ای حاکم استان فارس بوده که اسکندر مقدونی از مقدونیه حرکت بکند و تخت جمشید را با این وضعیت ایجاد کند؟
 ملک الشعرای بهار چقدر زیبا سروده:
 سستی یک روزه را باشد اثر تا رستخیز     دخمه ی دارا ، نشان فتنه ی اسکندر است
 جوان‌های عزیز ببینند چه بر سر این کشور آمده. آیا در این ۴۵ سال عمر پربرکت انقلاب اسلامی شما گذاشتید یک سانت از خاک این کشور از دست برود!؟ یک روزی نوکران آمریکا در سطح منطقه خلیج فارس نسبت به جزایر حرفی بزرگتر از دهان خودشان زدند. من آن زمان در نیروی دریایی سپاه بودم، حضرت آقا فرمودند: جزایر همانند فرزندان من هستند؛ اگر به خودم آسیب برسد ناراحت نمی‌شوم ولی نباید به جزایر آسیب برسد. فرزندان شما اینگونه دفاع کردند. 
 
جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت
 
مردم؛ باید بپذیریم که از بعد عملیات روانی و با توجه به توان رسانه‌ای دشمن، دشمن قادر است اثرگذار باشد به گونه‌ای که جوان ما، مردم ما، بعضی از مسائل را، حقایقش را اشتباهی متوجه بشود. به این دلیل می‌گوییم جهاد تبیین .
جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت. وقایع زیادی رخ داده، چقدر حادثه‌ها رخ داد در سال۱۴۰۱. بالاخره یک دختر خانمی به رحمت خدا رفت. ما نمی‌توانیم بگیم ایشون به رحمت خدا نرفته، این یک واقعیت است. اما حقیقتش کدام است؟ آیا برادران نیروی انتظامی ما، یک هل به این دختر دادند؟ آیا دستی روی آن دختر بلند کردند؟ پس یک واقعیت این است که یک کسی به رحمت خدا رفته اما حقیقت آیا این بود که دشمن بسیج شد و ۵ یا ۶ ماه کشور را به آشوب کشید!؟ لذا می‌گوییم جهاد تبیین یعنی استخراج حقیقت از دل واقعیت. تلاش بکنید و به حقیقت دست پیدا کنید. همه مردم ما در کشور اسلامی مان بویژه در استان فارس و خاصه در شهرستان فسا(شناخت داریم از مردم) مردم باهوش، بابصیرت و بافرهنگی هستند، بایستی حتماً تلاش کنند تا به حقایق دست پیدا کنند. 
 
عدم مشارکت حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری هدف فعلی دشمن از جنگ شناختی
 
 لذا امروز در مقوله جنگ شناختی هدف این لحظه دشمن، بسیج شدن روی این موضوع است که در انتخابات پیش رو مشارکت حداکثری را نداشته باشیم. بالاخره این نظام به پشتوانه مردم می‌تواند خوب حرکت کند. شما بایستی یقین حاصل کنید که تک تک آراء‌تان اثرگذارست و هر بزرگواری که می‌خواهید رای بدهید. ما در بیان مشارکت در انتخابات، در ایجاد رقابت سالم، در راهبرد سلامت و در راهبرد امنیت صحبت داریم. حرف داریم و خدمت همه برادران بزرگوار کاندیدای ریاست جمهوری هم عرض کردیم، خطوط قرمز نظام، امنیت نظام، مبانی انقلاب، این‌ها مسائل اساسی است اما در مصداق اصلاً وارد نخواهیم شد. 
در معیار حتماً معتقد هستیم بایستی یک کسی که از روحیه ولایت پذیری مناسب، از کارآمدی مناسب و از روحیه مردمی داشتن و از ویژگی‌های انقلابی داشتن و روحیه جهادی داشتن، برخوردار باشد، کشور، کشوری بزرگ است، کشور قدرتمندی است، دردنیا اثرگذار است، بایستی از تجربه لازم، از کارامدی لازم، از توان مدیریتی لازم برخوردار باشد و لذا در عین حال خطوط قرمز نظام را بایستی بتوانند رعایت بکنند. 
از این جهت توصیه ما این است که انشاالله یک انتخاب آگاهانه‌ای همراه با رفتار و اخلاق مدارانه و توجه به امنیت ملی کشور و قدرت ملی کشور داشته باشیم و حتماً بعنوان یک تکلیف بیاییم به میدان، خیلی مهم است. 
وحدت یک موضوع اساسی است و همه جای کشور تا امروز از برکت انقلاب اسلامی این مسائلی که اشاره کردم حاصل شد، ناشی از وحدت امت اسلامی و تبعیتش از امام این امت و رهبری نظام ما است.
 
والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11411
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: