• 1403/06/07 - 07:29
  • - تعداد بازدید: 110
  • - تعداد بازدیدکننده: 101
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

فراخوان ارسال طرح های اثرگذار تحقیقاتی

با توجه به شروع فرآیند ارزیابی اثرگذاری طرح های تحقیقاتی برای ارزشیابی سالانه دانشگاههای علوم پزشکی کشور، به اطلاع اساتید و پژوهشگران گرامی می رساند چنانچه طرح تحقیقاتی انجام شده یا در حال انجام با محورهای اثرگذاری زیر دارند حداکثر تا تاریخ 10 شهریور 1403 مستندات را به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال نمایند.

با توجه به شروع فرآیند ارزیابی اثرگذاری طرح های تحقیقاتی برای ارزشیابی سالانه دانشگاههای علوم پزشکی کشور، به اطلاع اساتید و پژوهشگران گرامی می رساند چنانچه طرح تحقیقاتی انجام شده یا در حال انجام با محورهای اثرگذاری زیر دارند حداکثر تا تاریخ  10 شهریور 1403 مستندات را به معاونت پژوهشی دانشگاه ارسال نمایند.

 

  محورهای پژوهشی اثر گذار:

1) اثر گذار بر تصمیم گیری: شامل طرح های تحقیقاتی مصوب دانشگاه می باشد که منجر به اصلاح تصمیم گیری و یا ابلاغ تصمیمات جدید شده است.

2) اثر گذار بر وضعیت سلامت: طرح های تحقیقاتی اثرگذار بر شامل طرح های تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه می باشد که منجر به تغییر در وضعیت سلامت مردم شده است. مصادیق تغییر در سلامت مانند تغییر در شیوع و یا بروز بیماری، تغییر کیفیت زندگی و یا افزایش طول عمر می باشد که می تواند از طریق بهبود فرآیند پیشگیری، درمان و بازتوانی ایجاد شود.

3) اثرگذار بر مولفه های موثر بر سلامت: شامل طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه می باشد که منجر به تغییر در مولفه های موثر بر سلامت (اجتماعی، فرهنگی، محیطی و . . .) شده است. مصادیق تغییر در مولفه های موثر بر سلامت مانند کاهش عوامل خطر، افزایش تامین عدالت در سلامت و.... می باشد.

4) اثر گذار بر ارائه خدمات: شامل طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه می باشد که منجر به بهبود کیفیت ارائه خدمات سلامتی شده است. مصادیق تغییر در کیفیت ارائه خدمات سلامتی مانند افزایش مقبولیت، دسترسی، مناسبت، اثربخشی، کارایی و ایمنی و... می باشد.

5) اثر گذار بر اقتصاد: شامل طرحهای تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه می باشد که منجر به اثرات اقتصادی شامل درآمدزایی و افزایش کارایی شده است.

 

 مستندات الزامی برای ورود به فرایند ارزشیابی طرح های اثرگذار عبارتند از:

1. عنوان طرح و اطلاعات شناسنامه طرح

2. تکمیل چکیده طرح

3. تکمیل اظهارنامه اثر(هدف محقق از انجام طرح)

4. محور اثرگذاری

5. انتخاب اثر ادعایی در محور اثر

6. فایل گزارش نهایی(در صورت اختتام طرح تحقیقاتی)

7. فایل گزارش پیشرفت(در صورت عدم اختتام طرح)

 

توجه : این مستندات در سامانه ارزشیابی بارگزاری میشوند و عدم وجود یک یا چند مستند الزامی منجر به خروج طرح از فرایند ارزشیابی در غربالگری اولیه می گردد.

 مستندات اثبات اثر: منظور هر گونه سندی است که در اثبات اثر ادعایی موثر باشد.( مستندات مکتوب، رسانه ای یا فیزیکی و ملموس)

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11755
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: