• 1403/05/06 - 06:33
  • - تعداد بازدید: 216
  • - تعداد بازدیدکننده: 206
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی فسا با موضوع معنویت دینی و معنویت سکولار برگزار شد

در راستای سیاست‌های دانش افزایی اساتید، طرح ضیافت اندیشه، به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی فسا با موضوع معنویت دینی و معنویت سکولار با سخنرانی دکتر موسوی زاده و با حضور جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهی در سالن حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه برگزار گردید.

به گزارش وب دا فسا؛ مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به نقش موثر و کلیدی اساتید در انتقال مفاهیم و تربیت به دانشجویان گفت: مباحث فرهنگی و تربیتی از مسائل آموزشی و پژوهشی جدا نیست و اساتید باید در سه حوزه فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهت تربیت دانشجویان فعالیت داشته باشند و این طرح با هدف ارتقای مستمر سطح علمی، معرفتی و فرهنگی اساتید و سیاست گذاری شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مهدی عابدی افزود: یکی از اهداف و وظایف دفتر نهاد رهبری، ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری محافل و نشست‌ها و ایجاد بسترهای مختلف جهت مشارکت نخبگان و اساتید دانشگاه و رشد فکری و تاثیرگذاری ایشان در مسائل و موضوعات مختلف دانشگاه است.

وی بیان کرد: انسان با توجه به ساحت وجود خود نیاز به معنویت دارد و معنویت گمشده بزرگ انسان در جهان هستی و یکی از مهم‌ترین وجه مشترک همه ادیان است و بایستی با تقویت و احیای معنویت و عرفان دینی انسان را از گزند آسیب‌ها در امان داشت و انتخاب موضوع معنویت دینی و معنویت سکولار جهت گفتگو در این طرح شناسایی آسیب‌ها و راهکارهاست.

دکتر سیدروح الله موسوی زاده مدرس این دوره از طرح ضیافت اندیشه به پرسش و‌پاسخ با اساتید پیرامون میل به سمت معنویت در ایران پرداخت و در ارتباط با جریان های نوظهور معنویت گرا در ایران توضیحاتی ارائه نمود. سپس به معرفی و بررسی معنویت دینی و معنویت سکولار پرداخت و تفاوت های این دو را برشمرد.

به گفته دکترموسوی زاده، تناسخ به جای معاد، کرمه به جای گناه، انرژی به جای روح و جذب به جای توکل از جمله مهم ترین تفاوت های میان دو معنویت می باشد.

وی در ادامه به معرفی و ضرورت شناخت سلامت معنوی، رویکردهای مراقبت معنوی و غربالگری نیازهای معنوی در حوزه علوم پزشکی پرداخته شد.

در انتهای این دوره، دکتر موسوی زاده با روش ایفای نقش، کار گروهی، پخش چندین کلیپ آموزشی به مرور مطالب آموزش داده شده پرداخت و به ابهامات و پرسش های اساتید ‌پاسخ داده شد.

همزمان با برگزاری چهار روزه این طرح اجرای برنامه دورهمی روزانه و ضیافت خانوادگی اساتید و اهدای یادبود از برنامه‌های دیگر این دوره بود.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11531
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

تصاویر

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: