• 1402/12/27 - 22:32
  • - تعداد بازدید: 196
  • - تعداد بازدیدکننده: 190
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مشاور دفتر مرکزی یونیسف:

سیستم بهورزی ایران در دنیا بی‌ نظیر است

مشاور ارشد برنامه های سلامت نوزادان دفتر مرکز یونیسف سیستم بهداشتی جمهوری اسلامی ایران به خصوص فعالیت بهورزان را در دنیا بی‌ نظیر دانست.

به گزارش وبدا، دکتر گاگان گوپتا مشاور ارشد برنامه های سلامت نوزادان دفتر مرکزی یونیسف در بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی زاهدان عنوان کرد: سیستم بهورزی ایران در دنیا بی‌نظیر و نمونه است و امیدواریم سایر کشورها نیز از تجربیات ایران در بخش‌های مختلف بهداشتی استفاده کنند.
وی ادامه داد: این اولین سفری بود که به ایران داشته‌ام، مردم ایران بسیار خونگرم هستند و مشارکت بسیار خوبی در حفظ و ارتقای سلامت خود دارند. همچنین تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌ های بهداشت دارای نظم و مقررات خاص خود است و بسته‌های خدمتی زیادی در این مراکز به مردم ارائه می‌شود.
دکتر گاگان گوگتا گفت: در بازدید از مراکز بهداشتی و مراکز خدمات جامع سلامت دریافتم که تمام اطلاعات سلامت مراجعین در سیستم الکترونیک ثبت می‌ شود و کاربران این مراکز دسترسی راحت به اطلاعات خانواده‌ها دارند. خوشبختانه نظام ارجاع الکترونیک و پرونده الکترونیک نسخه نویسی الکترونیکی در این مراکز در حال انجام است که مشابه آن را در بسیاری از کشورهای جهان هم نمی‌ توانیم ببینیم، امیدوارم این اطلاعات و داده های موجود جهت توسعه و بهبود خدمات سلامت تجزیه و تحلیل شود.
مشاور ارشد برنامه‌های سلامت نوزادان یونیسف گفت: یکی دیگر از نقاط قوت سیستم بهداشتی در ایران و از جمله در زاهدان تمرکز ویژه بر روی سلامت نوزادان و کودکان از دوران شیردهی است، در بازدید از بانک شیر بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) زاهدان مشخص شد که بسیاری از بانوانی که در خارج از بیمارستان نیز زایمان کرده‌اند، شیر خود را به بانک شیر بیمارستان اهدا کرده‌اند در حالی که در بسیاری از کشورهای جهان تنها بانوانی که در بیمارستان بستری شده‌ و زایمان کرده‌اند، شیر مازاد خود را اهدا می‌ کنند.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 10838
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: