• 1403/07/23 - 09:14
  • - تعداد بازدید: 86
  • - تعداد بازدیدکننده: 81
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
متخصص کودکان دانشگاه علوم پزشکی فسا تاکید کرد؛

تشخیص به موقع مشکلات تکاملی کودک اولین قدم برای مداخله زودرس

متخصص کودکان و پزشک معین تکامل شهرستان فسا گفت: تکامل کودکان، کسب مهارت های لازم در حیطه های مختلف وابسته به سن کودک است و بیشترین دوره تکامل در اوایل کودکی و زمان رشد سریع مغز اتفاق می افتد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر الهام کبریایی افزود: دوره تکامل کودکی بر رشد شناختی، ذهنی، اجتماعی و هیجانی در تمام طول زندگی فرد موثر بوده و رشد و شکوفایی کودکان برای آینده ای پیشرفته تر را رقم خواهد زد

وی با بیان اینکه تحرکات مناسب و تغذیه کافی در سال های اول زندگی برای تکامل مطلوب ضروری است، اضافه کرد: برنامه جامع خدمات تکاملی کودکان شامل پیشگیری، غربالگری، تشخیص، درمان، توانبخشی و پیگیری می باشد.

این متخصص کودکان گفت: بهترین زمان تشخیص به موقع مشکلات تکاملی در هنگام ارزیابی برنامه کودک سالم در مراقبت های بهداشتی اولیه توسط مراقبین سلامت، بهورزان، پزشکان خانواده و متخصصین اطفال می باشد.

دکتر کبریایی با بیان اینکه جهت ارزیابی تکامل از روش های غربالگری مثل تست ASQ و بیلی استفاده میگردد، افزود: شیرخواران پرخطر از نظر تکاملی شامل همه شیرخواران نارس و با وزن کم زمان تولد، سابقه مننژیت یا انسفالیت، تشنج یا هیپوگلیسمی علامت دار، تعویض خون، بیماری جدی و ... می باشند.

 به گفته وی، تشخیص به موقع اختلالات تکاملی موجب کاهش هزینه های اجتماعی و اقتصادی جامعه و خانواده می شود و با روش های توانبخشی می توان به رشد و تکامل کودک کمک نمود تا بتواند به حداکثر توانایی های خود برسد و زندگی نرمال یا نزدیک به نرمال را تجربه کند.

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 12011
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: