• 1403/02/01 - 08:40
  • - تعداد بازدید: 91
  • - تعداد بازدیدکننده: 82
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا بر اهمیت مشارکت مردم در ارتقاء سلامت/تشریح برنامه های هفته سلامت شهرستان فسا

رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان این که هفته سلامت امسال با شعار سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت نامگذاری شده است، از برگزاری برنامه های متنوع در شهرستان فسا خبر داد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر مهدی رضاییان با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در ارتقاء سلامت جامعه گفت: ما شاهد تاثیرات مثبت مشارکت مردم در سلامت در زمانهای مختلف از بحران بیماری کرونا تا پویش ها و طرحهای ملی سلامت محور، مهار بیماریهای واگیر از جمله فلج اطفال، سرخک و سرخچه و...  بودیم .

وی افزود: موضوع امسال برای حمایت از حق همه افراد، در همه جا برای دسترسی به خدمات بهداشتی با کیفیت، آموزش و اطلاعات و همچنین آب آشامیدنی سالم، هوای پاک، تغذیه خوب، مسکن باکیفیت، شرایط کار و محیط زیست مناسب و... انتخاب شده است.

رییس دانشگاه به برنامه های هفته سلامت در شهرستان اشاره و بیان کرد: معدوم سازی 6 تن موادغذایی تاریخ مصرف گذشته و فاسد جمع آوری شده در بازرسی های بهداشتی با هماهنگی دادستان، تعزیرات، اصناف و محیط زیست، سخنرانی مسوولین بهداشتی در نماز جمعه، نظافت همگانی در قالب جمع آوری زباله با همکاری بهورزان، دهیاری ها و شوراها در سطح روستاها، اعزام کلینیک سیار دندانپزشکی به روستاها و مناطق مختلف شهرستان، برگزاری اردوهای جهادی سلامت، برپایی ایستگاه های سلامت در مصلای نماز جمعه و مکان های پرتردد همراه با استقرار اتوبوس آمبولانس اورژانس، برگزاری کلاس های آموزش بهداشت روان با موضوع نقش والدین در سلامت روانی خانواده و ارائه خدمات مشاوره در سطح شهر و روستا، آموزش تغذیه سالم و برگزاری کلاس های آموزشی پیشگیری ازبیماریهای غیر واگیر از جمله برنامه های هفته سلامت شهرستان فسا می باشد.

به گفته وی برگزاری کلاس های آموزشی سلامت محور در ادارات، برپایی میز خدمت در مراکز جامع سلامت، تقدیر از خانواده های باشکوه، برگزاری مسابقه نقاشی، معرفی مرکز مردمی نفس و مراکز مشاوره، نوید زندگی و شیر و نصب بنر و توزیع پمفلت و بروشور با موضوع شعار سال و حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بخش دیگری از برنامه ها می باشد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11021
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: