• 1402/09/14 - 22:58
  • - تعداد بازدید: 1005
  • - تعداد بازدیدکننده: 913
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
پاسخگویی به شبهات و ابهامات حوزه سلامت فسا

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی فسا در جهت شفاف سازی و تنویر افکار عمومی با توجه به شبهات مطرح شده در فضای مجازی/پاسخگویی۳

دانشگاه علوم پزشکی فسا در بیانیه ای با هدف شفاف سازی و تنویر افکار عمومی به شبهه افکنی های فضای مجازی، پاسخ داد.

به گزارش وب دا فسا؛ متن این بیانیه به شرح ذیل است:

" یا ایها الذین آمنوا اجتنبوا کثیراً من الظن ان بعض الظن اثم "

ای مؤمنان از بسیاری از گمان‌ها بپرهیزید زیرا بعضی از گمان‌ها، گناه است.

پیرو مطالب درج شده در خصوص پرداخت غیر قانونی پاداش به تعدادی از پرسنل معاونت غذا و دارو و ستاد دانشگاه در یکی از صفحات مجهول الهویه و معلوم الحال شهرستان که قصد و نیت گردانندگان آن بر همگان روشن و مبرهن شده است، جهت روشن شدن حقیقت و تنویر افکار عمومی به اطلاع همشهریان گرامی می رساند سازمان غذا و داروی کشور هر ساله در راستای پیشبرد اهداف برنامه های کلان خود در تامین سلامت مردم، مبالغی را به عنوان پاداش پرسنل به جهت همکاری در بازدیدها، حضور در جلسات کمیسیون، صدور پروانه ها، آموزش و ... به دانشگاهها واریز نموده و این مبلغ با نظر مستقیم معاون غذا و داروی دانشگاه به پرسنل این معاونت و ستاد دانشگاه پرداخت می گردد و این موضوع در تمام دانشگاه های کشور مرسوم و جاری می باشد و در سنوات گذشته نیز در دانشگاه مرسوم بوده است و مستندات آن موجود می باشد. در سال جاری نیز درصدی از مبلغ اختصاص داده شده به دانشگاه در این زمینه هزینه شده است و به تمام پرسنل و مدیران معاونت غذا و دارو و برخی از پرسنل و مدیران ستاد که طبق دستورالعمل ارسال شده از طرف وزارت مشمول آن بوده اند، پرداخت شده است و تمام اسناد و مدارک آن در حسابداری دانشگاه موجود بوده و در اختیار مراجع نظارتی مانند دیوان محاسبات قرار داده شده است و بحمد الله تاکنون در این زمینه اتهامی به دانشگاه وارد نشده است. 

لازم به ذکر است علیرغم اینکه دسترسی و افشای بدون اجازه اسناد مالی هر مجموعه که جزو اسناد محرمانه بوده، بر اساس قانون جرم می باشد. 

نکته مهم در زمان شیطنت، داستان سرایی و رسانه ای نمودن موضوع است چرا که مجموعه علوم پزشکی شهرستان در جهت ارتقاء سطح سلامت همشهریان و مبارزه با متخلفان حوزه دارو در شهرستان ضمن افزایش تعداد بازدیدها در یک ماه اخیر، بازدید و نظارت مشترک با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز را در شهرستان فسا اجرا و در این بازدید فقط از یک داروخانه مبلغ 17 میلیارد ریال داروی تاریخ گذشته کشف و ضبط شده و پرونده جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است و یا در تعداد 10 بازدید از مراکز عطاری، کالای پزشکی و مغازه آرایشی بهداشتی بیش از 3 میلیارد ریال داروهای مخدر، داروهای خارجی و پاکستانی و قاچاق(که عمدتا سرطان زا و عوارض زیادی برای مصرف کنندگان بهمراه دارد) کشف و ضبط نموده است . 

برای سه داروخانه دیگر که بر اساس تخلفات محرز از جمله نگهداری داروی تاریخ گذشته، اخذ تعرفه از بیماران در زمان عدم حضور مسئول فنی و فروش داروهای خطرناک بدون نسخه، فروش شیر خشک خارج از چرخه توزیع که به منزله قاچاق می باشد و گران فروشی، پرونده تشکیل و به کمیسیون ماده 11 تعزیرات ارجاع شده است. 

با این اقدامات به منافع برخی از افراد سودجو و متخلف که در حال ظلم به همشهریان عزیز بوده اند،لطمه وارد شده و جهت تشویش اذهان عمومی و جابجا نمودن جایگاه متهم و شاکی با سند سازی و تخریب مجموعه علوم پزشکی، قصد انتقام جویی از این طریق را دارند اما این مجموعه فارغ از هرگونه سیاسی کاری و غرض ورزی پرقدرت تر از قبل در مسیر مقابله با متخلفان و پیشرفت و ارتقای سطح سلامت همشهریان گام برخواهد داشت. 

روشن است برخی مدیران که سال ها با ایجاد پست های من درآوردی در حال حیف و میل بیت المال بوده اند و در حال حاضر دست آنها قطع شده است در تلاش هستند تا با نادیده گرفتن تمامی خدمات انجام شده و سیاه نمایی و انگ زدن به این و آن، مجددا برای خود جایگاهی دست و پا کنند و به اهداف شوم خود برسند. 

در خصوص تحریک پرسنل به تحصن و اغتشاش و کارشکنی توسط صفحه معلوم الحال( که این قضیه زمانی جالب می شود که اخبار این تحصن و اغتشاش همزمان در سایت های خبری دشمنان کشور منتشر می شود)؛ 

لازم به ذکر است که اگر مدیران این صفحه نیت خیرخواهانه داشتند پاسخ دهند دلیل عدم تبریک روز پرستار، ماما، کارمند، رادیولوژی و.... با یک پیام تبریک ساده به همکاران عزیز چه بوده است؟

چگونه است که گردانندگان صفحه کذایی صحبتی از پرداخت منظم و ماهیانه مطالبات پرسنلی با تمام مشقات و تنگناهای مالی نمی کنند،در حالی که سالهای قبل برای چندین ماه، پرداخت مطالبات به تاخیر می افتاد اما کسی به یاد حقوق پرسنل نبود. امان از فریاد مغرضانه و کری و کوری مصلحت آمیز ... 

پرسنل خدوم و هوشیار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فسا تاکنون به دور از بازی های سیاسی فقط در راستای اهداف مجموعه و کمک به بهداشت و درمان همشهریان گام برداشته و بازیچه مقاصد شوم برخی افراد نگردیده و در ادامه نیز چنین خواهد بود .

 

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 10203
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: