• 1403/08/05 - 13:45
  • - تعداد بازدید: 32
  • - تعداد بازدیدکننده: 28
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

امکان ارتباط کم شنوایان و ناشنوایان با اورژانس فسا فراهم شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سامانه ناشنوایان و کم شنوایان مرکز اورژانس فسا، به همت این مرکز و با همکاری فرمانداری و اداره بهزیستی راه‌اندازی شد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر مصطفی بیژنی افزود: استفاده فراگیر و عادلانه از امکانات درمانی به‌ خصوص اورژانس ۱۱۵ حق همه شهروندان است و از آنجایی که نقطه آغاز امدادرسانی اورژانس، تماس مردم با سامانه ۱۱۵ بوده و اطلاعات تماس و محل حادثه توسط همکاران ستادارتباطات اورژانس(دیسپچ) ثبت می‌شود، لزوم امکان بهره‌مندی همگان در اولویت قرار دارد.

وی گفت: با توجه به عدم امکان استفاده افراد ناشنوایان و کم شنوا از خدمات اورژانس و فوریت های پزشکی، سامانه ناشنوایان با سرشماره 3000041115 راه اندازی گردیده است تا در مواقع نیاز از طریق شماره تلفن همراه خود که از قبل در سامانه ثبت گردیده است با ارسال پیام به این سرشماره ارتباط این عزیزان با مرکز ارتباطات اورژانس برقرار گردد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه با اشاره به اینکه لیست اسامی افراد کم شنوا و ناشنوا از اداره بهزیستی دریافت و در سامانه ثبت گردیده است، اضافه کرد: شهروندان کم شنوا یا ناشنوا که تحت پوشش اداره بهزیستی نمی باشند، می توانند با مراجعه به اداره بهزیستی خود را معرفی نمایند تا اسامی این عزیزان نیز به سامانه اضافه گردد.

معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی فسا گفت: آدرس و شماره تلفن همشهریان ناشنوا و کم شنوا در سامانه اورژانس ثبت گردیده و در صورت دریافت پیام حاوی کمک یا دریافت خدمات، کارشناسان فوریت های پزشکی به آدرس مورد نظر اعزام می گردند و تا زمان رسیدن کارشناسان فوریت های پزشکی بر بالین بیمار یا مصدوم ارتباط از طریق ارسال پیامک بین مددجو و مرکز ارتباطات اورژانس ادامه می یابد.

فاضل افروز افزود: طی جلساتی که بامسئولین اداره بهزیستی داشته اند آموزش های لازم در این زمینه به مسئولین این اداره داده شده است تا نحوه ی استفاده ازاین سامانه به این عزیزان ارائه گردد.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 12091
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: