• 1400/07/07 - 17:00
  • - تعداد بازدید: 547
  • - تعداد بازدیدکننده: 488
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه

اطلاعیه مهم ثبت‌ نام پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ دانشگاه علوم پزشکی فسا/آغاز ثبت نام بصورت الکترونیکی از پنجشنبه 8 مهرماه

پذیرفته شده گرامی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی فسا؛


با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:


توجه ۱ :همه مراحل ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی فسا به صورت الکترونیکی بوده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.


توجه ۲:پس از انجام ثبت نام الکترونیکی و در صورت تائید ثبت نام توسط کارشناسان، به امور آموزشی دانشکده محل تحصیل شما معرفی خواهید شد.


توجه ۳:مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی به عهده شخص دانشجو است. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما در هرمرحله از تحصیل کان لم یکن گردیده و دانشگاه علوم پزشکی فسا مسئولیتی در این موارد ندارد.


توجه۴:جهت انجام ثبت نام از ساعت8 صبح روز پنجشنبه 8 مهرماه 1400 لغایت ساعت ۲۴ روز دوشنبه مورخ 12 مهرماه 1400 به سایت https://sama.fums.ac.ir/CAS/Account/Login مراجعه نمایید.


لطفا توجه فرمایید که عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد.


توجه ۵:جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی  از  کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبوراستفاده نمایید .


 


مدارک لازم جهت ثبت‌ نام الکترونیکی:


۱– همه صفحات شناسنامه (حجم هر فایل حداکثر5۰۰ کیلوبایت). به شکل جداگانه اسکن و بارگزاری گردد.


۲–عکس رنگی زمینه سفید ۴*۳(حجم فایل حداکثر 500 کیلوبایت)


۳–پشت و روی کارت ملی (حجم فایل حداکثر 3۰۰ کیلوبایت).


۴–مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر(ویژه آقایان):


-  تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند(کفالت،ایثارگران و موارد خاص)


-   تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی،کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن


-   ارائه برگ معافیت تحصیلی نظام وظیفه


 


دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی می بایست جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی services.epolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید.


 


تذکر مهم ۱:مشمول ان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.


 


تذکر مهم ۲:ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست .جهت انجام امور ترخیص از خدمت به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانیservices.epolice.irمراجعه و پس از انجام امور مربوطه  و اخذ برگه معافیت تحصیلی جهت ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایید.بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت.


 


تذکر مهم ۳:دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد ، مشروط بر اینکه قبلا (از تاریخ ۱۳۹۰/۰۸/۲۲ به بعد ) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند ، مجاز به ثبت نام هستند.


 


۵-پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ - سالی واحدی یا ترمی واحدی) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند:


- نظام آموزشی  جدید (۳-۳-۶):تصویر مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر دبیرستان- فرم ۶۰۲ (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای مدیر دبیرستان« نمونه فرم »- تصویر کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم) با امضاء و مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش


- نظام سالی واحدی   یا   ترمی واحدی:تصویر مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضای مدیر مرکز پیش دانشگاهی-تصویر مدرک و یا گواهی دیپلم با مهر و امضای مدیر دبیرستان-تصویر کارنامه تحصیلی دیپلم با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش-تصویر کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش


- دانشجویان انصرافی دوره روزانه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی با تاریخ انصراف از تحصیل حداکثر تاتاریخ ۱۳۹۹/۱۲/۲۵لازم است علاوه بر اسکن مدارک قید شده در بند -۵ فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز اسکن نمایند.


دانشجویانی که به هر دلیل تا تاریخ  ۱۳۹۹/۱۲/۲۵ نسبت به انصراف قطعی و انجام تسویه حساب با دانشگاه اقدام ننموده اند مجاز به ثبت نام نیستند .


 


۶-فرم های تعهد شماره ۱، شماره ۴ و شماره ۶ (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)


-          (فرم شماره ۱)-فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور-تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.


-          (فرم شماره ۴ ) -پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های  منطقه ۱ و رزمندگان و ایثارگران می بایست فرم شماره ۴را تکمیل و بارگذاری نمایند.


-          (فرم شماره ۶) -پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق ۲  و ۳  می بایستفرم شماره ۶را تکمیل و بارگذاری نمایند.


      تذکر:پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز)نیازی به تکمیل فرم های شماره ۴ و ۶ ندارند.


۷-فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت(حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)


-          ابتدا این فرم را پرینت و پس از تکمیل فرم را اسکن نموده و بر روی سامانه ثبت نام  بارگذاری نمایید.


-          تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.


۸-کلیه پذیرفته شدگان می بایست جهت درخواست تاییدیه تحصیلی به سایتhttps://emt.medu.irمراجعه نموده وپس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست ، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیک بارگذاری نمایید .(حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)


-          توجه داشته باشید در هنگام ثبت درخواست تاییدیه تحصیلی ، دانشگاه محل تحصیل یا سازمان استعلام گیرنده خود را"دانشگاه علوم پزشکی فسا"انتخاب نمایید.


۹ -کارنامه کنکور سراسری (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)



نکات مهم:


نکته ۱ :  باتوجه به شیوع بیماری کووید–۱۹ در سطح کشور و به منظور حفظ سلامتی پذیرفته شدگان ، ثبت نام آزمون سراسری در دانشگاه علوم پزشکی فسا به صورت کاملا غیر حضوری  صورت می گیرد. بدین منظور کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن ، بارگذاری ، ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می یابد.


پس از ارسال درخواست ثبت نام ، پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نموده اید آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید.


 


نکته ۲ :پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز)رشته  پزشکی می بایست مبلغ 80 میلیون ریال (معادل هشت میلیون تومان) به حساب شماره 4349889774 بنام درآمد اختصاصی معاونت آموزشی نزد بانک ملت با شناسه پرداخت 555000055513124واریز نموده وتصویر فیش پرداختی را درسامانه الکترونیک بار گذاری نمایید.


 


نکته ۳ :با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام میگردد، لازم است بعضی از مدارک از طریق اداره پست به آدرس دانشگاه ارسال گردد. مدارک پستی عبارتند از:


الف: مدارک ذکر شده در بند ۵  جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) شامل اصل گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه - اصل فرم ۶۰۲(گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) - اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم)


 


ب: مدارک ذکر شده در بند ۵  جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی شامل اصل گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی- اصل مدرک و یا گواهی دیپلم - اصل کارنامه تحصیلی دیپلم - اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی


 


ج: اصل فیش پرداختی


 


در خصوص مرسوله پستی لطفا موارد زیر را مد نظر قرار دهید:


- لطفا بر روی پاکت پستی با خط خوانا« نام و نام خانوادگی  - کد ملی - رشته قبولی و عبارت (مربوط به ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ )»را درج نمایید .


-  مرسوله را از طریق پست پیشتاز ارسال و  با توجه به اینکه حاوی مدارک اصل می باشد نسبت به بیمه نمودن مرسوله پستی اقدام نمایید.


- این مدیریت در قبال مرسولاتی که به هر دلیل از طریق اداره پست به این مدیریت تحویل نگردد هیچ گونه مسئولیتی ندارد.


 


نکته ۴ :پذیرفته شدگان محترم می بایست مدارک قید شده به آدرس :فسا- میدان ابن سینا –دانشگاه علوم پزشکی -  مدیریت امور آموزشی دانشگاه -کد پستی 7461686688  پست نمایید.


 


نکته ۵ :کلیه پذیرفته شدگان برای هر دو نوبت مهرماه و بهمن ماه ۱۴۰۰ در همه رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی فسا باید در زمان اعلام شده فوق ثبت نام نمایند. عدم انجام ثبت نام الکترونیک و عدم ارسال مدارک پستی در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و بلافاصله پس از تاریخ‌‌های اعلام شده اسامی ‌افرادی که ثبت نام نکرده اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌گردد.


 


نکته ۶ :  جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید . سامانه ثبت نام در پایان مهلت اعلام شده بسته خواهد شد.


نکته ۷ :هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه ی دقیق اطلاعیه ی ثبت نام و آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی در تاریخ های اعلام شده اقدام نمایید.


نکته ۸ :ترجیحا مدارک لازم با استفاده از اسکنر اسکن گردد. در صورت استفاده از امکانات تلفن همراه از نرم افزار های اسکن (ercam scan) استفاده نمایید واز مدارک عکس گرفته نشود.مدارکی که به ترتیب ذکر شده تهیه نگردیده باشد حتی در صورت بارگزاری پذیرفته نخواهد گردید و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند.


نکته 9 :« دانشجویان مرد »که مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست در حین انجام ثبت نام و قبل از شروع به تحصیل نسبت به اخذ«معافیت تحصیلی »اقدام نموده و برگه معافیت تحصیلی را بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. پذیرفته شدگانی که به هر دلیل موفق به دریافت معافیت تحصیلی نشوند مجاز به تحصیل نمی باشند.


نکته 10:با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور« کارنامه سبز »صادر میگردد و ممکن است بر اساس این کارنامه در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور پس از رشته فعلی که در آن به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام گردیده اید نیز دارای حداقل نمره قبولی باشید ، امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود؟!


پذیرفته شده گرامی:« کارنامه سبز »صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است وهیچ گونه حقی برای داوطلب برای پذیرش در رشته محل هایی که واجد حداقل نمره قبولی است و هیچ الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبداء) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس ازگذراندن حداقل  دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.


نکته ۱1 : جهت مشاهده انتخاب واحد و دروس ارائه شده از تاریخ یکشنبه 18/7/1400 به سایت https://sama.fums.ac.ir/CAS/Account/Login مراجعه نمایید.


نکته ۱2 :در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص مدارک ثبت نامی و فرایند ثبت نام الکترونیک با شماره 53316310   و 53102225 از ساعت 8تا 14تماس بگیرید..بجز روزهای تعطیل (پنج شنبه و جمعه)


نکته 13 (خیلی مهم) :اطلاعات تماس ذکر شده در بندهای قبلی این اطلاعیه منحصرا برای پیگیری مشکلات و رفع ابهام در امور آموزشی است.


جهت آشنایی با حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی واطلاعات مورد نیاز برای استفاده از امکانات رفاهی (اسکان، تغذیه، بیمه، وام تحصیلی، ...) و فرهنگی–ورزشی و فعالیتهای فوق برنامه به لینک http://www.mefda.ir/news/242642/مراجعه نمایید.


 


فرم های شماره 1 - 4 و 6 در بخش پیوست قابل دریافت می باشد . پذیرفته شدگان گرامی می توانند این فرمها را مطالعه  کنند تا در زمان ثبت نام الکترونیکی آمادگی بیشتری داشته باشند



مدیریت امور آموزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا


 


اخبار و اطلاعیه های دانشگاه علوم پزشکی فسا را از کانال های زیر دریافت نمایید:


پیام رسان ایتا:


https://eitaa.com/fasaravabetnews


پیام رسان سروش:


https://splus.ir/fasaravabetnews


پیام رسان تلگرام:


http://t.me/fasaravabetnews

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 495
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: