اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال 99 دانشگاه علوم پزشکی فسا/ ثبت نام بصورت الکترونیکی از 14 آبان لغایت 18آبان
پذیرفته شده گرامی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی فسا: با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، نحوه اقدام و زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:
توجه : 1ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی فسا به صورت الکترونیکی بوده و نیاز به مراجعه حضوری نمی باشد.
توجه :2پس از انجام ثبت نام الکترونیک و در صورت تائید ثبت نام توسط کارشناسان، به صورت الکترونیکی به امورآموزشی دانشکده محل تحصیل شما معرفی خواهید شد.
توجه :3مسوولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی به عهده شخص دانشجو می باشد. در صورت ارسالاطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما کان لم یکن گردیده و دانشگاه علوم پزشکی فسا مسوولیتی در این موارد ندارد.
توجه:4جهت انجام ثبت نام ازساعت 12 روز چهارشنبه مورخ 14 آبان ماه 1399لغایت یکشنبه مورخ 18آبان ماه 1399 به سایتsama.fums.ac.irمراجعه نمایید. لطفا توجه فرمایید که عدم اقدام در موعد اعلام شده برای ثبت نام به طریقی که در این اطلاعیه مشخص گردیده به منزله انصراف از تحصیل قلمداد می گردد.
توجه :5جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی از کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور استفادهنمایید .
مدارک لازم جهت ثبت نام الکترونیکی:
– 1 صفحات شناسنامه
– 2 عکس رنگی زمینه سفید 3*4
– 3 پشت و رو کارت ملی
– 4 مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر(ویژه آقایان) :
- تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند(کفالت،ایثارگران و موارد خاص)
- تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی،کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن
- دانش آموزان سال آخر دوره متوسطه یا پیش دانشگاهی و دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید( 6-3-3) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا 20 سالگی می بایست آخرین وضعیت نظام وظیفه خود را از دفاتر پلیس + 10 دریافت و در سامانه بارگذاری نمایند.
تذکر مهم1 : مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و درصورت قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده ودانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نمی باشد.
تذکر مهم2 :ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل درمقطع کاردانی مجاز نیست .جهت انجام امور ترخیص از خدمت با به همراه داشتن اصل شناسنامه - گواهی خدمت از یگان خدمتی –دو قطعه عکس – اصل گواهینامه دیپلم برای نظام آموزشی جدید (6-3-3) اصل گواهینامه دیپلم و پیش دانشگاهی برای نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی و برگ اعزام به خدمت به مدیریت امور آموزشی دانشگاه مراجعه نمایند .بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت.
تذکر مهم 3 :دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه ، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه
و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد ، مشروط بر اینکه قبلا (از تاریخ 31اردیبهشت ماه1399 به بعد ) از امتیاز یکبار و انصراف استفاده نکرده باشند ، مجاز به ثبت نام هستند.
-5 پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموز شی خود ( سالی واحدی یا ترمی واحدی – نظام آموز شی جدید 6-3-3 )مدارک زیر را در سامانه ثبت نام اسکن نمایند:
- نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی: تصویر مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با مهر و امضا مدیر مرکز- مدیر دبیرستان-تصویر کارنامه تحصیلی دیپلم با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش- تصویر کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی با امضا و مهر دبیرستان یا آموزش و پرورش
- نظام آموز شی جدید(6-3-3): تصوویر مدرک یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه با مهر و امضای مدیر
-فرم 620 (گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم) با مهر و امضای مدیر دبیرستان
کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان )پایه دهم تا دوازدهم) با امضاءو مهر دبیرستان یا اداره آموزش و پرورش
- دانشجویان انصرافی دوره روزانه دانشگاهها و موسسات آموزش عالی حداکثر تا تاریخ 31 اردیبهشت ماه 1399الزام است علاوه بر اسکن مدارک قید شده در بند 2- فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز اسکن نمایند. دانشجویانی که به هر دلیل تا تاریخ 31اردیبهشت ماه 1399 نسبت به انصراف قطعی و انجام تسویه حساب با دانشگاه اقدام ننموده اند مجاز به ثبت نام نمی باشند .
-6 فرم های تعهد شماره 1، شماره 4 و شماره 6 و14
- فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور فرم شماره 1تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.
- پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های منطقه 1 و رزمندگان و ایثارگران می بایست فرم شماره 4 را تکمیل و بارگذاری نمایند.
- پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق 2 و 3 می بایست فرم شماره 6 را تکمیل و بارگذاری نمایند.
- پذیرفته شدگان رشته پزشکی بومی (مشمول تعهد خدمت سه برابر مدت تحصیل)می بایست فرم شماره 14 تکمیل و بارگذاری نمایند (قبل از تودیع سند تعهدنامه با دفتر حقوقی دانشگاه هماهنگی نموده و نسبت به اخذ معرفی نامه به یکی از دفاتر اسناد رسمی جهت تایید و مطابقت سند تودیعی با فرمت اسناد وزارت اقدام نمایید .
تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم های شماره4و6ندارند.
-7 کلیه پذیرفته شدگان میبایست جهت درخواست تاییدیه تحصیلی به سایت https://emt.medu.ir مراجعه نموده و پس از تکمیل اطلاعات و ارسال درخواست، کد پیگیری را چاپ و آن را بر روی سامانه ثبت نام الکترونیکی بارگذاری نمایید .
- کارنامه کنکور سراسری
نکات مهم:
نکته : 1همانگونه که مستحضرید باتوجه به شیوع بیماری کووید19در سطح کشور و به منظور حفظ سلامتی پذیرفته شدگان ثبتنام آزمون سراسری در دانشگاه علوم پزشکی فسا به صورت کامل غیر حضوری صورت می پذیرد. بدین منظور کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن ، بارگذاری ، ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می یابد و مراتب تایید ثبت نام دانشجو از طریق سامانه آموزشی سما به دانشکده مربوطه ارسال خواهد شد.
پس از ارسال درخواست ثبت نام ، پیوسته سامانه ثبت نام را کنترل و چنانچه پیامی از طرف کارشناسان ثبت نام دریافت نموده اید آن را مطالعه و در صورت نقص مدارک آن را رفع نمایید.
نکته : 2پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد )شهریه پرداز(رشته ی پزشکی 50میلیون ریال(معادل 5 میلیون تومان بصورت علی الحساب به عنوان شهریه نیمسال اول به پرداخت نمایند.
نکته : 3با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام میگردد، الزم است بعضی از مدارک از طریق اداره پست به آدرس دانشگاه ارسال گردد. مدارک پستی عبارتند از:
الف: مدارک ذکر شده در بند 5 جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی شامل اصل گواهی پایاندوره پیش دانشگاهی - اصل مدرک و یا گواهی دیپلم - اصل کارنامه تحصیلی دیپلم - اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی ب: مدارک ذکر شده در بند 5 جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی جدید( (6-3-3 شامل اصل گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه - اصل فرم )620گزارش کلی سوابق تحصیلی پایه های دهم تا دوازدهم( - اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان )پایه دهم تا دوازدهم(ج: فیش واریزی مربوط به دانشجویان شهریه پرداز
در خصوص مرسوله پستی لطفا موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
- لطفا بر روی پاکت پستی با خط خوانا (" نام و نام خانوادگی - رشته قبولی و عبارت )مربوط به ثبت نام کنکور سراسری سال 991
را درج نمایید .
- مرسوله را از طریق پست پیشتاز ارسال و با توجه به اینکه حاوی مدارک اصل می باشد نسبت به بیمه نمودن مرسوله پستی اقدام نمایید.
- این مدیریت در قبال مرسولاتی که به هر دلیل از طریق اداره پست به این مدیریت تحویل نگردد هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
نکته : 4پذیرفته شدگان محترم می بایست مدارک قید شده در نکته3بند های"الف–ب-ج"را به آدرس :فسا میدان ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی- مدیریت امور آموزشی -کد پستی 7461686688 پست نمایید .
نکته : 5کلیه پذیرفته شدگان برای هر دو نوبت مهرماه و بهمن ماه991باید در زمان اعلام شده فوق ثبت نام نمایند. عدم انجام ثبت نام الکترونیک و عدم ارسال مدارکپستی در بازه زمانی تعیین شده به منزله انصراف بوده و بلافاصله پس از تاریخهای اعلام شده اسامی افرادی که ثبت نام نکرده اند به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام میگردد.
نکته : 6جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید .
نکته : 7هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه ی دقیق اطلاعیه ی ثبت نام و آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نامالکترونیکی در تاریخ های اعلام شده اقدام نمایید.
نکته : 8ترجیحا مدارک لازم با استفاده از اسکنر اسکن گردد و در صورت استفاده از امکانات تلفن همراه از نرم افزار های اسکن استفاده
نمایید و از مدارک عکس گرفته نشود.
نکته : 9با توجه به اینکه«دانشجویان پسر»مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست پس از انجام ثبت نام و شروع به تحصیل نسبتبه اخذ «معافیت تحصیلی» اقدام نمایند. نحوه اخذ معافیت تحصیلی و انجام مکاتیات مربوطه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.
نکته :10با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور"کارنامهسبز " صادر میگردد و ممکن است بر اساس این کارنامه در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور نمره حداقلقبولی راداشته باشید . امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود؟!
پذیرفته شده گرامی: "کارنامه سبز" صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبداء)و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس از گذراندن حداقل دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.
نکته : 11با توجه به اینکه در حال حاضر به خاطر مسائل مربوط به بیماری کوو–ید19امکان استفاده از خوابگاه های دانشجویی فراهمنیست برگزاری کلاس های درسی به صورت حضوری میسرنخواهد بود و همه درس های نیمسال اول سال تحصیلی 991به صورت غیر حضوری ارائه خواهد شد.
جهت اطلاع از نحوه انتخاب واحد و استفاده از نرم افزارهای ارائه درس به صورت غیر حضوری به اطلاعیه بعدی درسایت دانشگاه مراجعه شود
نکته :12در صورت داشتن هرگونه سوال در خصوص مدارک ثبت نامی و فرایند ثبت نام الکترونیک با شماره های زیر تماس بگیرید:
شماره های تماس[53316310و53102225با پیش شماره 071
نکته : 13پذیرفته شدگان گرامی جهت دریافت اطلاعات مربوط به حوزه دانشجویی فرهنگی و تکمیل فرمهای مربوطه می توانید به وب سایت این معاونت به نشانی http:/www.mefda.ir/news/174618 مراجعه یا با شماره های تماس در آدرس مذکور تماس حاصل نمایید