به همت اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی فسا؛
کارگاه های آموزشی ویژه دانشگاهیان علوم پزشکی فسا با حضور معاون مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت برگزار شد
کارگاه های آموزشی سیمای خانواده و سیمای خانواده سالم ویژه دانشجویان و همتایاران و نقش امید در پیشگیری از اعتیاد ویژه اساتید مشاور، دانشجویان و علم یاران(کارکنان) با حضور استاد برجسته کشوری دکتر فرشاد بهاری دکترای تخصصی مشاوره و خانواده و معاون مرکز مشاوره دانشجویان وزارت بهداشت برگزار گردید.
به گزارش وب دا فسا؛ دکتر فرشاد بهاری در کارگاه سیمای خانواده و سیمای خانواده سالم در خصوص اهمیت خانواده به عنوان یک سیستم، اصول و قواعد حاکم بر خانواده، انواع مرزها و سلسله مراتب قدرت در خانواده مطالبی بیان کرد.
روابط زوج ها و الگوی ارتباطی آنها و سبک های فرزند پروری و آسیب های روانی در فرزندان از دیگر بخش های تدریس معاون مرکز مشاوره دانشجویان وزارت بهداشت بود.
دکترای تخصصی مشاوره و خانواده در کارگاه دوم با موضوع نقش امید در پیشگیری از اعتیاد به بیان مفهوم، ماهیت، ابعاد، گستره، اصول و فنون آمید آفرینی و امید پروری پرداخت .
دکتر بهادری گفت: امید، مفهوم زیبا و دلنشین اما فریبنده است. به قول فرانسیس بیکن، " امید صبحانه خوب اما شام بدی است" و همان طور که امیر مؤمنان می فرمایند: " از کسانی مباش که بدون عمل، امید به بهبودی دارند". این دو فراز از دو فرهیخته علم و دین به ما می گوید در ترویج مفهوم امید و کاربرد آن به منزله "مهارتی آموختنی" باید با دقت بر تعریف دقیق آن نظر کرد و امید واقعی را از امید کاذب یا واهی، تمییز داد.
معاون مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت افزود: در آسیب شناسی امید، به ویژه در کار با کسی که مستعد یا در معرض خطر خودکشی یا "مرگ خود خواسته ناگزیرانه است، باید امید و معادل های قریب به آن مانند آرزو و اشتیاق را شناخت و به غلط آنها را بجای امید بکار نگیریم.
وی با بیان اینکه امید را با امیدواری اشتباه نکنیم و بر تمرین هایی برای تعیین هدف مثبت، عینی، ممکن الوصول و اندازه پذیر تکیه کنیم، اضافه کرد: راههای تقویت قدرت پایوری و قدرت راهیابی (خواستن، توانستن است)، نه فقط آموزش بلکه تعلیم دهیم و بر شناخت موانع (پنجگانه ذهنی، احساسی، رفتاری، محیطی و فیزیولوژیکی) و نیز قدرت صبر و توکل و مهمتر از آن ترویج امید اجتماعی(امید آفرینی جمعی) در بین علم یاران (کارکنان )، اساتید، دانشجویان، و متخصصان حرفه های یاوری بکوشیم. باشد، با عمل امید بسازیم.
در پایان این کارگاه، دکتر بهاری به گفتگو با دانشجویان و شرکت کنندگان در کارگاه ها پرداخت.