• 1394/11/05 - 10:18
  • - تعداد بازدید: 216
  • - تعداد بازدیدکننده: 216
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

فراخوان شركت دانشجویان در هشتمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشكی سراسر كشور

1568

کلیه دانشجویان علاقمندبه شرکت در المپیاد علمی  حداکثر تا 20 بهمن ماه 94 جهت نام نویسی بهEDC  دانشگاه مراجعه نمایند.


حیطه های المپیاد :


























حیطهموضوع
حیطه تفکر علمی درعلوم پایهآلودگی محیط زیست
حیطه مدیریت نظام سلامتتولیت در نظام سلامتStewardship in Health System))
حیطه فلسفه پزشکیعلیت و تبیین(Causality & Explanation)
حیطه استدلال بالینیحیطه‌های ماژور( اطفال، جراحی، داخلی و زنان)


بخش های جانبی :


1-حیطۀ فلسفۀ پزشکی


امسال قرار است بخشی با عنوان بخش جانبی هم در حیطۀ فلسفۀ پزشکی برگزار شود. موضوع حیطه جانبی امسال طبی‌سازی(Medicalization) است. بر این اساس قرار است تیم‌هایی از دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در محیط اطراف خود یک نمونه از طبی‌سازی را شناسایی کنند و سپس در مورد آن فیلمی بسازند و فیلم را در سایت المپیاد بارگذاری کنند. یک کارگاه توجیهی برای این بخش جانبی در نظر گرفته شده است که زمان آن متعاقباً اعلام خواهد شد. پس داوری فیلم‌های ارسال شده ده گروه برتر برای ارائه نهایی و نقد و بررسی هیات داوران در مرحلۀ نهایی المپیاد شرکت می‌کنند.


رفرانس‌ها ی بخش اصلی:


سمیر اکاشا. فلسفۀ علم، ترجمۀ هومن پناهنده، فرهنگ معاصر، 1387، فصل 2 تا 4.


Marcum, J. (2008). An introductory philosophy of medicine, Springer, chapters 2 & 8.


 درآمدی بر فلسفۀ طب، هنریک ولف، استیگ آندرپدرسون، ریبن روزنبرگ، طرح نو، فصل 5 و 7.


منبع بخش جانبی:


"محمود کیوان‌آرا- جامعه‌شناسی پزشکی ، 1386، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصل هشتم: ص 241-272


2-حیطه استدلال بالینی:


در بخش جانبی که امسال برای اولین بار برگزار می‌شود از هر دانشگاه یک تیم پنج نفره که یک تا سه نفر از آنها می‌توانند با اعضای تیم بخش اصلی مشابه باشند جهت طراحی یک روش آموزش استدلال بالینی به دانشجویان علوم پزشکی با هم رقابت می‌کنند. جهت آماده‌سازی اعضای تیم دو کارگاه برگزار می‌شود که اولین کارگاه در تاریخ 20 اسفند 1394 است، لذا لازم است دانشگاه‌ها تا 5 اسفند 1394 اعضای تیم خود در این بخش را به وزارتخانه اعلام نمایند. در این کارگاه نظریه‌های استدلال بالینی و روش‌های آموزش آن معرفی شده و از فراگیران خواسته می‌شود تا بر اساس نظریه‌های ارائه شده روش آموزشی خود را طراحی و آن را درقالب فیلم کوتاه یا نرم‌افزار تا تیرماه در سایت بارگذاری نمایند. جزئیات بیشتر در زمان برگزاری کارگاه ارائه خواهد شد.


منبع:


Kassirer, J. P; Womg, J. B; & Kopelman, R. J. (2010). Learning Clinical Reasoning, Philadelphia: Lippincot Williams & Wilkins, pp 3-55.


منجمی، علیرضا. (1389). استدلال بالینی: مفاهیم، ارزیابی و ارزیابی، معاونت آموزشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، صص 1-59.

  • گروه خبری : اطلاعیه ها
  • کد خبر : 4252
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: