رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت؛ دانشگاه علوم پزشکی فسا در حوزه آموزش و تربیت دانشجوی پزشکی جایگاه درخشانی دارد
دکتر آبتین حیدرزاده در نشست با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت : این دانشگاه در حوزه آموزش پزشکی و تربیت دانشجوی پزشکی از دانشگاه های مطرح در کشور می باشد و جایگاه درخشانی دارد.
به گزارش وب دا فسا؛ وی ادامه داد: بازدیدهای دوره ای نمایندگان معاونت آموزشی وزارت بهداشت از دانشگاههای علوم پزشکی در جهت بررسی طرح تحول آموزش و نحوه آموزش پزشکی و ایجاد گفتمان دو طرفه بین معاونت آموزشی وزارت و اساتید و دانشجویان دانشگاهها می باشد .
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت بیان کرد: بازگشت معاونت آموزشی به آموزش جامعه نگر و آموزش پزشکی پاسخگو و طراحی گایدلاین های جدید آموزشی که تلفیقی از آموزش پزشکی سنتی و آموزش پزشکی مدرن باشد، ضروری است .
دکترحیدرزاده بر نهادینه کردن اخلاق در آموزش علوم پزشکی و شروع آن از مسوولین رده های بالا و پزشکان و نحوه تعامل با مردم تاکید کرد .
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت طرح هر خانه یک پایگاه سلامت را فرصت مغتنمی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان در اجرای این طرح دانست.
در این نشست دکتر یوسف غلامپور معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی فسا با اشاره به ضرورت پذیرش بومی دانشجویان در دانشگاهها گفت: تربیت دانشجویان حوزه علوم پزشکی می بایست با نیازهای جامعه باشد و اساس ایجاد دانشگاه علوم پزشکی فسا در سال 56 نیز در جهت تحقق این مهم بوده است.
استقلال علمی کشور، کیفیت آموزش، چاره اندیشی برای افزایش ظرفیت های پذیرش دانشجویان، دیده شدن فضاهای آموزشی در احداث بیمارستانهای آموزشی با توجه به کاربرد اساسی آموزش در علوم پزشکی، اعزام پزشکان متخصص دارای رتبه بورد تخصصی به دانشگاههای کمتر برخوردار و دور از مراکز استان با لحاظ نمودن تسهیلات آموزشی برای آنها در جهت ارتقای علمی دانشگاهها، افزایش امید و امنیت شغلی در دانشجویان رشته های مختلف حوزه علوم پزشکی، جایگاه سهمیه ها در پر کردن ظرفیت های دانشگاهها، رشد و ارتقای فضاهای آموزشی در دوره جدید، اصلاح برخی قوانین آموزشی در جهت توجه بیشتر به دانشجویان ممتاز، بازنگری و ارتقای نحوه ارزشیابی دانشجویان، ارتقای زیر ساخت های فرهنگی رفاهی برای دانشجویان، کاربردی کردن علوم در رشته های غیرپزشکی و پیراپزشکی و ایجاد بازار کار برای آنها، توجه به تولید کالا و خدمت در رشته های غیرپزشکی در کنار پایان نامه، عدم برخورداری جاذبه های شهری برای اساتید و دیده شدن این مهم توسط آیین نامه های ارتقای اساتید در دانشگاه های کوچک، عدم تناسب رشد منابع انسانی در حوزه های آموزش، پژوهش و فرهنگی با سایر حوزه های توسعه و درمان در مجوزهای استخدامی، عدم توجه به سایر بخش های آموزشی و توجه صرف به مقالات در ارتقای اساتید، آمادگی اساتید برای ورود به هیات علمی و شرکت در کارگاههای بدو استخدام هیات علمی، استفاده از اساتید راهنما برای پوشش دانشجویان، ارتباط بین موضوعی بین آموزش و بهداشت و سنجش بهره وری منابع انسانی در دانشگاههای علوم پزشکی با تاکید بر برون سپاری از مهمترین موضوعاتی بود که در این نشست توسط اعضای هیات رییسه مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .