• 1403/06/27 - 11:15
  • - تعداد بازدید: 117
  • - تعداد بازدیدکننده: 103
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
17سپتامبر2024 (27 شهریور1403):

روز جهانی ایمنی بیمار با موضوع محوری بهبود تشخیص برای ایمنی بیمار

موضوع روز جهانی ایمنی بیمار امسال، بر بهبود تشخیص برای ایمنی بیمار، با استفاده از شعار " تشخیص درست ، ایمنی بیشتر" تمرکز دارد.

به گزارش وب دا فسا؛ تشخیص، مشکل سلامتی بیمار را مشخص می کند. برای رسیدن به یک تشخیص، بیماران و تیم های مراقبت بهداشتی آنها باید با هم کار کنند تا روند تشخیصی پیچیده و گاهی طولانی را طی کنند که این شامل گفتگو با بیمار، معاینه، آزمایش و بررسی نتایج قبل از رسیدن به تشخیص و درمان نهایی است. خطاها می توانند در هر مرحله ای رخ دهند و می توانند عواقب قابل توجهی داشته باشند. تشخیص تاخیری، نادرست یا اشتباه می تواند بیماری را طولانی کند و گاهی باعث ناتوانی یا حتی مرگ شود.

موضوع روز جهانی ایمنی بیمار امسال بر بهبود تشخیص برای ایمنی بیمار تمرکز دارد. در این روز، بیماران و خانواده ها، کارکنان بهداشتی، رهبران مراقبت های بهداشتی، سیاست گذاران و جامعه مدنی بر نقش اساسی تشخیص صحیح و به موقع در بهبود ایمنی بیمار تاکید خواهند کرد.

 

تشخیص صحیح و به موقع اولین قدم برای مداخلات پیشگیرانه و درمان موثر است

خطاهای تشخیصی، 16 درصد از آسیب های قابل پیشگیری بیمار را تشکیل می دهند و در تمام مراکز مراقبت های بهداشتی رایج هستند. خطاهای تشخیصی می‌تواند شامل تشخیص‌های از دست رفته، نادرست، تاخیری یا نادرست باشد. آنها می توانند نتایج بیمار را بدتر کنند و گاهی منجر به ناتوانی طولانی یا شدید بیماری یا حتی مرگ و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی شوند.

 

درک فرآیند تشخیصی،  کلید کاهش خطاها است

فرآیند تشخیصی شامل بسیاری از مراحل تکراری، از جمله ارائه اولیه بیمار است. گرفتن شرح حال و معاینه؛ تست تشخیصی، بحث و تبادل نتایج؛ همکاری و هماهنگی؛ تشخیص نهایی و طرح درمان؛ پیگیری و ارزیابی مجدد خطا در هر مرحله ممکن است رخ دهد.

 

طیف وسیعی از راه حل ها برای رفع خطاهای تشخیصی موجود است

سیاست گذاران و رهبران مراقبت های بهداشتی باید محیط های مثبت در محل کار را پرورش دهند و ابزارهای تشخیصی با کیفیت را ارائه دهند. کارکنان بهداشتی باید تشویق شوند تا به طور مداوم مهارت های خود را توسعه دهند و به سوگیری ناخودآگاه در قضاوت رسیدگی کنند و بیماران باید برای مشارکت فعال در طول دوره تشخیصی خود، حمایت شوند.

 

تشخیص یک تلاش گروهی است

تشخیص صحیح و به موقع نیاز به همکاری بین بیماران، خانواده ها، مراقبان، کارکنان بهداشتی، رهبران مراقبت های بهداشتی و سیاست گذاران دارد. همه ذینفعان باید در شکل‌دهی به فرآیند تشخیصی مشارکت داشته باشند و این اختیار را داشته باشند که هرگونه نگرانی را بیان کنند.

 

منبع: سازمان جهانی بهداشت

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11833
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: