در اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور تاکید شد؛ ضرورت بهره مندی از ایده های خلاقانه و به کارگیری نیروهای جوان، انقلابی و خوش فکر در مراکز روابط عمومی
در اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی کشور بر ضرورت بهره مندی از ایده های خلاقانه و به کارگیری نیروهای جوان، انقلابی و خوش فکر در مراکز روابط عمومی تاکید شد.
به گزارش وبدا، اجلاس سراسری مدیران روابط عمومی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، سازمان های تابعه و معاونت ها و حوزه های ستادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور مهندس محمد هاشمی سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل این وزارت خانه برگزار شد.
در ابتدای این همایش مهندس هاشمی طی اظهاراتی بر ضرورت تغییر شیوه نگرش به موضوعات در دانشگاه های علوم پزشکی با توجه به شرایط جامعه و تغییرات به وجود آمده، نگاه جزئی به مسائل پیرامون، همکاری و هم افزایی مدیران روابط عمومی با یکدیگر و روابط عمومی مرکز، تولید محتوای فاخر، بهره مندی از ایده های خلاقانه، به کارگیری نیروهای جوان، انقلابی و خوش فکر، ارتباط مطلوب با رسانه ها و افزایش تعاملات جهت رفع مشکلات حوزه سلامت و رصد فضای مجازی تاکید کرد.
پس از اظهارات سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، روسای کارگروه هایی که پیش از این به منظور تسهیل در امور فرآیندها در مرکز روابط عمومی تشکیل شده بود به همراه حاضران در همایش درخصوص موارد مطروحه بحث و تبادل نظر کردند.
در حوزه مدیریت موضوعی به اندازه اخلاق و انسانیت شانیت ندارد
همچنین در ادامه دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تسلیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با بیان اینکه نظام سلامت، نظامی بزرگتر از دایره ای است که ما درباره آن فکر می کنیم، گفت: ما کارکنان نظام سلامت باید بدانیم که تا چه اندازه در مولفه های اجتماعی، سیاسی اثرگذار بوده و در زیر شاخه های حاکمیتی اهمیت بسیاری داشته و مورد اعتماد مردم و حاکمیت هستیم.
وی ادامه داد: ایام کرونا به ما آموخت که در حوزه سلامت نیاز داریم به خودباوری برسیم در آن صورت است که نقش پذیری های متعددی خواهیم داشت. به شخصه معتقد هستم که هیچ آدم بی نقشی در دنیا وجود ندارد اما در این میان برخی نقش ها ماندگارتر هستند و شاید چهره هایی که پررنگ تر هستند همان هایی باشند که ما تحت عنوان روابط عمومی از آنها یاد میکنیم.
دکتر رحیمی تصریح کرد: در حوزه مدیریت موضوعی به اندازه اخلاق و انسانیت شانیت ندارد، دانایی، سواد اجتماعی و موارد دیگر زمانی ارزشمند هستند که پایه اصلی یعنی انسانیت مد نظر قرار گیرد. هیچ صفتی در انسان بیش از اخلاق به چشم نخواهد آمد؛ در همین راستا در حوزه مدیریت هم شایسته و بایسته است که اخلاق را ملکه ذهن خود قرار دهیم.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه امروزه، دوره پیروی از روش های کلاسیک و نئو کلاسیک و رهبری گذشته است و اگر به دنبال مدیریت مطلوب هستیم باید بدانیم که مدیریت بر انسانها که سخت ترین، مهم ترین و درست ترین کار است، از آهنیت ویژه ای برخوردار است؛ با این تفکر است که می توان کار کرد.
وی ادامه داد: در بررسی ابعاد مختلف مدیریت می توان متوجه شد که برنامه ریزی، سازمان دهی و منابع مهم هستند اما آنچه مهم تر است نظارت و کنترل به عنوان حلقه مفقوده است که روابط عمومی ها در این امر نقش مهمی دارند و می توانند چشم بینا و زبان گویای مردم و پاسخگوی سازمان خود باشند.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه نکته بعدی در مدیریت که همواره باید به آن توجه کرد، لزوم انجام کارگروهی و پرهیز از تکروی است به پمپاژ امید در جامعه تاکید کرد و گفت: ان شاالله همه این موارد با تلاش روابط عمومی ها و مهندس هاشمی اجرایی و در حوزه سلامت مشاهده خواهد شد. باید از درون تغییرات را آغاز کنیم تا شاهد تحولات لازم در کشور باشیم.
گفتنی است، در پایان و پس از اظهارات دکتر رحیمی، اعضای حاضر در همایش نظرات خود را درباره ضرورت افزایش توجه به فضای مجازی و سواد رسانه ای مطرح و در این خصوص تبادل اطلاعات شد.
صادق مهدوی نیا مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا و مسوول کارگروه توسعه و ارتقاء روابط عمومی های وزارت بهداشت در خصوص بودجه و تشکیلات روابط عمومی، ارزشیابی، نظارت و سنجش، ارتقاء جایگاه و تقویت زیرساختها و ارتقای سطح کیفی مدیران و کارشناسان روابط عمومی گزارشی ارایه کرد.