• 1403/02/18 - 07:54
  • - تعداد بازدید: 175
  • - تعداد بازدیدکننده: 167
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تاکید کرد:

نقش کلیدی ماما در موضوع جوانی جمعیت

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت بر نقش کلیدی ماما در تامین سلامت بانوان و نوزادان و همچنین جوانی جمعیت، تاکید کرد.

به گزارش وبدا، دکتر بهروز رحیمی، به مناسبت روز جهانی ماما، در دیدار با رییس اداره مامایی وزارت بهداشت ضمن قدردانی از تلاش‌ های تاثیرگذار ماماها در عرصه نظام سلامت کشور، گفت: ماماها نقش محوری در تامین سلامت بانوان و نوزادان دارند.

وی افزود: ماماها بازویی پرتوان در نظام سلامت هستند که با تلاش ‌های ارزشمند و دلسوزانه آنان، مسیر سلامت مادر و نوزاد رو به اعتلا است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، با یادآوری اینکه نقش ‌آفرینی ماما فراتر از بیمارستان ‌ها و مراکز درمانی است، تصریح کرد: اقدامات ماماها در حوزه بهداشت و در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی بسیار گسترده ‌تر از مراکز درمانی است.

نقش کلیدی ماما در موضوع جوانی جمعیت

دکتر رحیمی همچنین خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به ضرورت زادآوری و جوان‌ گرایی جمعیت، مشارکت جامعه مامایی در کشور اهمیتی دوچندان یافته است.

در ادامه، دکتر فرح بابایی رییس اداره مامایی وزارت بهداشت نیز ماما را اصلی‌ ترین حلقه تامین سلامت خانواده عنوان کرد و افزود: ماماها یکی از مهم‌ترین منابع انسانی وزارت بهداشت هستند و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان کشور مدیون زحمات شبانه‌روزی این قشر است که با زحمات دلسوزانه خود چه در طول دوران بارداری مادر و چه در هنگام زایمان حامیانی مهربان برای مادر و نوزاد هستند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ماماها از اعضای مهم تیم سلامت هستند، خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش محوری ماماها در تأمین سلامت زنان و کودکان و سیاست‌های جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، توجه به مامایی و توانمندسازی ماماها و تسهیل‌ بهره‌گیری از خدمات آنان ضروری است.

  • گروه خبری : اخبار,اخبار ویدیویی,اطلاعیه ها,اخبار تصویری,اخبار سلامت,اداره خدمات پرستاری
  • کد خبر : 11131
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: