• 1401/03/31 - 11:57
  • - تعداد بازدید: 89
  • - تعداد بازدیدکننده: 87
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نگرانی سازمان بهداشت جهانی از شیوع آبله میمونی در اروپا و آمریکا

رییس دبیرخانه آبله سازمان جهانی بهداشت گفت:آبله میمون بیماری جدیدی نیست. اولین بار در سال 1958 در یک میمون کشف شد و به همین دلیل نام آن آبله میمونی گذاشته شد. با این حال، اولین عفونت در انسان در سال 1970 در یک کودک 9 ساله در جمهوری دموکراتیک کنگو کشف شد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر رزا موند لوئیس افزود: در حوزه کنگو از آن زمان به بعد بخصوص در طول 5 تا 10 سال گذشته، تعداد فزاینده ای از موارد ابتلا به این بیماری شناسایی شده است.

 

چرا سازمان بهداشت جهانی نگران شیوع این بیماری است و خطر را متوسط توصیف کرده است؟

 

رییس دبیرخانه آبله سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه اکثر افرادی که به آبله میمون مبتلا شده اند، بیماری سختی نداشته اند، اضافه کرد:  با این حال، WHO این خطر را متوسط ​​توصیف کرده است زیرا آبله میمون در مناطقی که قبلاً هرگز گزارش نشده است در حال گسترش است. بنابراین این الگوی جدید انتقال نگران کننده است و به سرعت در حال حرکت است.

به گفته وی آنچه متفاوت و نگران کننده است ابتلای بیمارانی از کشورهای دیگر در اروپا و آمریکا می باشد که قبل از این شیوع، موارد آبله میمونی به این صورت گزارش نشده بود و این انتقال بیماری غیرعادی است.

دکتر رزا موند لوئیس  ادامه داد: آبله میمون باعث ایجاد بثورات پوستی می شود که می تواند ناراحت کننده و دردناک باشد و با خارش همراه است.

وی گفت: تزریق واکسن آبله برای افرادی که با فرد مبتلا به آبله میمون در تماس بوده اند، توصیه می شود.

رییس دبیرخانه آبله سازمان جهانی بهداشت  تاکید کرد: اکثر مردم مورد شدید آبله میمون را تجربه نمی کنند و به داروهای جدید نیاز ندارند. در صورت لزوم می توان با مراقبت های منظم، بیماران مبتلا را مدیریت کرد.

 

انگ زدن برای مبتلایان به آبله میمون ممنوع

 

دکترلوئیس  گفت: اگر مردم احساس انگ کنند، به راحتی برای تشخیص بیماری و مراقبت مراجعه نمی کنند و بیماری شیوع و انتقال بیشتری در کشورها پیدا می کند.

 

ترجمه شده در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6479
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: