• 1401/02/26 - 11:35
  • - تعداد بازدید: 455
  • - تعداد بازدیدکننده: 451
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

سلامت و مساله ی جوانی جمعیت از محورهای مهم سخنرانی معاون فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی فسا در نمازجمعه شهر فسا

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی فسا در آخرین روز از هفته سلامت به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ی 23 اردیبهشت ماه با اشاره به اهمیت تعالی سلامت و جوانی جمعیت گفت: سلامتی خانواده و جوانی جمعیت از مهمترین مسائل امروز جامعه است و این امر نیز خود در ارتباط مستقیم با حفظ سلامتی سیاره زمین است.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر پژمان باقری بیان کرد: سلامتی نعمتی است که به بشر داده شده است. امروزه از جمله ی مهمترین مشکلات جامعه بشری، مشکلات بهداشتی است. به همین دلیل نیاز است هفته ای را با نام هفته سلامت داشته باشیم و امسال با عنوان "سلامت ما، سلامت سیاره ما" نامگذاری شده است که  این شعار به این معناست که سلامتی انسان، در گرو سلامتی محیط زیست است .

وی  در ادامه به واقعیت همبستگی توسعه ی پایدار، محیط زیست، و سلامت انسان ها اشاره نمود و افزود: به منظور حفظ سلامتی و تعادل بین انسان و محیط زیست، نیاز به تنظیم ارتباطی بین مردم، مسئولین، سازمان ها و سازمانهای مردم نهاد داریم و در این راستا، فراهم آمدن دسترسی گروه های مختلف مردم به سیستم های بهداشتی، لزوم کاهش استفاده از سوخت های فسیلی برای کنترل آلودگی هوا و جلوگیری از گرمتر شدن کره ی زمین و همچنین اهمیت ترویج فرهنگ و ارزش هایی همانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی، پیاده روی، دوچرخه سواری و ... در جامعه ضرورت دارد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه  با اشاره به مسأله ی جوانی جمعیت گفت: همه ی ما واقفیم که  جامعه ی ما در حال پیر شدن است و این واقعه اثر جبران ناپذیری بر روی زیرساخت های کشور اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی و ... خواهد گذاشت. بنابراین بهتر است فارغ از هرگونه تعصبی به این پدیده نگریسته شود چراکه این پدیده حقیقتی ورای مسایل سیاسی و اعتقادی و امثالهم می باشد و امریست کاملا علمی، که باید از دیدگاهی آکادمیک به آن پرداخت و اهمیت جوانی جمعیت همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری می باشد.

دکتر باقری ادامه داد: امروزه اغلب جمعیتی که توانایی باروری را دارند، متولدین دهه ی شصت می باشند و ما یک «فرصت طلایی پنج ساله»  را پیش رو داریم که باید آن را دریابیم و خسارت های وارد آمده در دهه ی گذشته را به این نحو جبران نماییم. خوشبختانه دولت فعلی برنامه های مناسبی را در راستای حمایت از فرزند آوری در پیش گرفته است و همه ی دستگاه های ذیربط نیز مکلف به اجرای آن شده اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی فسا برنامه ی توسعه ی خوابگاه های متأهلی را در دستور کار اصلی خود قرار داده  است و باور داریم که با این کار بخش عمده ای از دغدغه ی قشر جوان دانشجویی ما در زمان تحصیل رفع خواهد شد.

به گفته وی مسائلی مانند مدیریت پسماندها، کنترل مصرف دخانیات، حفظ تغذیه ی سالم و....  به طور مستقیم با افزایش امید به زندگی و در نتیجه ایجاد جمعیت مولد در ارتباط است.

 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه بیان کرد: با همکاری و همدلی میان مردم و مسئولین، که نمود واقعی آن را در شرایط کرونا دیدیم، خواهیم توانست فارغ از انواع گرایشات سیاسی و یا مشکلات معیشتی، به ایجاد یک درک هم افزا (میان مردم و مسئولین) از منافع مشترک ملی که بی تردید با مسأله ی جوانی جمعیت در کشور مرتبط است، دست یابیم.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6281
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: