• 1401/02/31 - 18:16
  • - تعداد بازدید: 171
  • - تعداد بازدیدکننده: 167
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
با ایثار خانواده های بیماران مرگ مغزی؛

رتبه دوم اهداء عضو در کشور در سال 1400 به شهرستان فسا رسید/ثبت ۶۸ مورد اهدای عضو با ۱۷۸ عضو اهدایی در فسا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی فسا موفق به کسب رتبه دوم اهداء عضو در کشور در سال 1400 گردید که این مهم نشان از بزرگواری مردم در ارایه هر گونه کمک به همنوع دارد.

به گزارش وب دا فسا؛ دکترمحمدکاظم وکیل با قدردانی از ایثار خانواده های اهداء کنندگان عضو افزود: از سال 92 با آغاز فعالیت واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در دانشگاه و با فداکاری خانواده بیماران مرگ مغزی، تاکنون 68 مورد اهدای عضو بیماران در شهرستان فسا ثبت شده است که 96 مورد کلیه، 64 مورد کبد، 12 مورد پانکراس، 1مورد قلب و 5 مورد روده اهدا شده است و با این اقدام خداپسندانه به 178 بیمار نیازمند در انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشیده شد.
وی ادامه داد: در سال 1400 ، خانواده های 8 بیمار مرگ مغزی با از خودگذشتگی و فداکاری، اعضای عزیزان خود را به بیماران نیازمند اهدا کردند.
وی با بیان اینکه کمترین سن اهداء مربوط به کودک 19 ماهه و بالاترین سن مربوط به بیمار 68 ساله می باشد، ادامه داد: امیدواریم با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مناسب شاهد این باشیم تا مشکلات بیماران در انتظار پیوند عضو با فداکاری و اقدام خداپسندانه خانواده های بیماران مرگ مغزی برطرف شود.
شهرستان فسا برای چندمین سال متوالی رتبه برتر اهداء عضو در کشور را به خود اختصاص داده است.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6309
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: