• 1401/04/05 - 13:00
  • - تعداد بازدید: 367
  • - تعداد بازدیدکننده: 364
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا:

در اورژانس ثانیه ها برای نجات جان بیماران تعیین کننده است/قدردان تلاش های نیروهای فداکار اورژانس در بحران کرونا هستیم

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی فسا بعنوان سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهر فسا به بیان عملکرد اورژانس و نیازها و مشکلات با توجه به گستردگی حوزه فعالیت پرداخت.

به گزارش وب دا فسا؛ غلامعلی حیدری گفت: در حال حاضر اورژانس فسا با ۱۷ پایگاه فعال و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در حال خدمت رسانی است و در آینده ای نزدیک، پنج پایگاه مصوب در برنامه پنجم و ششم توسعه که شامل پایگاههای دشت خانگلی، قاسم آباد، رحیم آباد، صالح آباد و پایگاه پنج شهری می باشد، به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به برخی از مشکلات اورژانس پیش بیمارستانی افزود: برخی ساختمانهای استیجاری یا فرسوده پایگاههای اورژانس، کمبود نیروی انسانی فوریت های پزشکی و پرستاری، کمبود آمبولانس، ضرورت تسریع در احداث  ساختمان جدید ستاد اورژانس با توجه به قطب درمانی بودن دانشگاه علوم پزشکی فسا در جنوب شرق فارس و ارایه خدمات بهداشتی درمانی به شهرستان های همجوار از مهمترین مشکلات اورژانس می باشد که  رفع این مشکلات، یک همت جمعی را می طلبد که  نیاز به استفاده از ظرفیت های مسوولین شهرستان و خیرین حوزه سلامت می باشد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه خدمات نیروهای فداکار اورژانس را مصداق بارز آیه شریفه  و من أحیاها فکأنّما أحیا النّاس جمیعًا دانست و اضافه کرد: سپیدپوشان اورژانس در ماموریت های مختلف از شهر و روستا گرفته تا مناطق صعب العبور به فوریت برای نجات بیماران در طلایی ترین زمان ممکن اقدام می کنند.

حیدری ادامه داد: فعالیت در اورژانس پیش بیمارستانی پر از استرس است چرا که ثانیه ها تعیین کننده هستند. با این حال این نیروهای آموزش دیده، توانمند و خستگی ناپذیر به سرعت و با سعه صدر، در پر التهاب ترین لحظات بر بالین بیماران و مصدومین حاضر می شوند و می بایست در زمان نیاز تکنسین اورژانس، روان شناس، راننده، مدیر و ... باشند و با وجود کمبود نیرو و شیفت های طولانی حتی یک لحظه از فداکاری برای مردم دریغ نمی کنند.

وی ضمن قدردانی ا زتلاش های مدافعان سلامت افزود: خدمات بی دریغ نیروهای اورژانس پیش بیمارستانی بخصوص در زمان بحران کرونا از جمله سخت ترین خدمات نظام سلامت است که به خاطر فعالیت در خارج از فضاهای مشخص بیمارستانی، سختی های مضاعفی را به آنان تحمیل کرد.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6501
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: