• 1401/07/06 - 11:07
  • - تعداد بازدید: 9204
  • - تعداد بازدیدکننده: 7032
  • زمان مطالعه : 14 دقیقه

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری سال ۱۴۰۱

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری 1401 در کلیه رشته ها از روز چهارشنبه 6 مهرماه، ساعت 13 تا روز دوشنبه 11 مهرماه ادامه دارد.

پذیرفته شدگان گرامی رشته های مختلف تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی فسا:

 با عرض سلام و تبریک به مناسبت موفقیت شما در آزمون سراسری ورود به دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور، نحوه اقدام، زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام به شرح زیر اعلام می گردد:

توجه ۱ : همه مراحل ثبت نام در دانشگاه علوم پزشکی فسا به صورت الکترونیکی بوده و نیاز به مراجعه حضوری نیست.

توجه ۲: پس از انجام ثبت نام الکترونیکی و در صورت تائید ثبت نام توسط کارشناسان، نامه معرفی به صورت اتوماسیون به معاونت آموزشی دانشکده محل تحصیل شما ارسال خواهد شد.

توجه ۳: مسئولیت صحت کلیه اطلاعات ارسال شده از طریق ثبت نام الکترونیکی به عهده شخص دانشجو است. در صورت ارسال اطلاعات و مدارک و مستندات غیر واقعی، ثبت نام شما در هرمرحله از تحصیل لغو می گردد و دانشگاه علوم پزشکی فسا مسئولیتی در این موارد ندارد.

توجه۴: جهت انجام ثبت نام از روز چهارشنبه مورخ 1401/07/06  ساعت 13، لغایت روز دوشنبه مورخ 1401/07/11 ساعت 23 به سایت https://sama.fums.ac.ir مراجعه نمایید. لطفا توجه فرمایید عدم ثبت نام به منزله انصراف از تحصیل محسوب می شود. 

توجه ۵: جهت ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی  از  کد ملی به عنوان نام کاربری و از شماره شناسنامه  به عنوان رمز عبور استفاده نمایید .

- افرادی که فاقد شماره شناسنامه می باشند از کد ملی به عنوان شماره شناسنامه استفاده نمایند.

 

مدارک لازم جهت ثبت‌ نام الکترونیکی

۱ – تمام صفحات شناسنامه (حجم هر فایل حداکثر۲۰۰ کیلوبایت)

۲ – عکس رنگی زمینه سفید ۴*۳

-ابعادعکس۴×۳و بدون  حاشیه
- عکس باید با حجم حداکثر ۴۰۰×۳۰۰ و حداقل ۳۰۰×۲۰۰ پیکسل(حداکثر  ۳۲ کیلوبایت) اسکن و در قالب JPG ذخیره شود.
- تصویر متقاضی باید تمام رخ، کاملاً واضح و بدون اثر مهر، منگنه و هرگونه لکه باشد.
- عکس، مربوط به سال جاری ، رنگی و با زمینه سفید باشد.
- اسکن عکس از روی کارت های شناسایی(کارت ملی، شناسنامه و مدارک مشابه) قابل قبول نیست.

۳ – پشت و روی کارت ملی هوشمند (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

- پذیرفته شدگانی که فاقد کارت ملی هوشمند می باشند کارت ملی قدیمی + رسید کارت ملی هوشمند بارگذاری نمایند.

۴ – مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شامل یکی از مدارک زیر(ویژه آقایان) :

-تصویر کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم هوشمند(کفالت،ایثارگران و موارد خاص)

- تصویر برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی،کفالت و سایر ...) در مدت اعتبار آن

 ارائه برگ معافیت تحصیلی نظام وظیفه

دانش آموزان سال آخر دوره نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) به شرط اتمام تحصیل حداکثر تا ۲۰ سالگی می بایست جهت دریافت معافیت تحصیلی به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir مراجعه و پس از دریافت معافیت تحصیلی بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایید.جهت مشاهده راهنمای دریافت معافیت تحصیلی بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. راهنمای تصویری دریافت معافیت تحصیلی 

تذکر مهم ۱: مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نیستند و درصورت  قبولی در دانشگاه، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه مجاز به ثبت نام از آنان نیست.

تذکر مهم ۲: ترخیص سربازان حین خدمت صرفا جهت تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر مجاز بوده و ترخیص آنان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نیست .جهت انجام امور ترخیص از خدمت به درگاه خدمات الکترونیکی انتظامی به نشانی sakha.epolice.ir مراجعه و پس از انجام امور مربوطه  و اخذ برگه معافیت تحصیلی جهت ثبت نام الکترونیکی اقدام نمایید. بدیهی است این دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در زمینه ترخیص یا معافیت تحصیلی مشمولین در حال انجام خدمت نظام وظیفه برعهده نخواهد داشت.

تذکر مهم ۳: دانشجویان انصرافی در صورتی که در سقف سنوات تحصیلی اولیه، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یک سال سپری نشده باشد ، مشروط بر اینکه قبلا (از تاریخ ۲۲/۸/۱۳۹۰ به بعد ) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند ، مجاز به ثبت نام هستند.

تذکر مهم ۴:پذیرفته شدگانی که ورودی نیمسال دوم (بهمن ماه) سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ می باشند جهت ثبت نام نیازی به ارائه معافیت تحصیلی دانشگاهی ندارند و معافیت تحصیلی دوره دانش آموزی یا دفترچه اعزام به خدمت بدون غیبت را بارگذاری نمایند.این قبیل پذیرفته شدگان می بایست ابتدای بهمن ماه سال جاری  با مراجعه به  سامانه sakha.epolice.ir معافیت تحصیلی دانشجویی دریافت نمایند.

 

۵- پذیرفته شدگان بر اساس نظام آموزشی خود (نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ - سالی واحدی یا ترمی واحدی) مدارک زیر را در سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند:

       نظام آموزشی  جدید (۳-۳-۶):

       اسکن مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

        اسکن کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم)

 

v  نظام سالی واحدی  یا  ترمی واحدی:

v  اسکن مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی،بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی

v  اسکن مدرک و یا گواهی دیپلم  متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

v  اسکن کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد

v  اسکن کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال ۱۳۹۱

 

تذکر مهم۱: دانشجویان انصرافی دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با تاریخ انصراف از تحصیل حداکثر تا تاریخ ۲۵/۱۲/۱۴۰۰ لازم است علاوه بر اسکن مدارک قید شده در بند -۵ فرم انصراف از تحصیل و گواهی تسویه حساب کامل تایید شده دانشگاه و اداره کل امور دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری یا مرکز خدمات آموزشسی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را نیز اسکن نمایند.دانشجویانی که به هر دلیل تا تاریخ  ۲۵/۱۲/۱۴۰۰ نسبت به انصراف قطعی و انجام تسویه حساب با دانشگاه اقدام ننموده اند مجاز به ثبت نام نیستند. نمونه فرم انصراف قطعی

تذکر مهم ۲: فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است علاو بر مدارک قید شده در بند – ۵ اسکن تصویر مدرک دانشگاهی خود را نیز بارگذاری نمایند.همچنین فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی گروه آموزش پزشکی که شامل طرح نیروی انسانی  می باشند و در در کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ در رشته های مقطع کاردانی و کارشناسی پذیرفته شده اند می بایست گواهی پایان طرح نیروی انسانی را ارائه نمایند.پذیرفته شدگان مقطع دکتری عمومی(رشته های پزشکی،دندانپزشکی و داروسازی) نیازی به ارائه گواهی پایان طرح نیروی انسانی ندارند.

تذکر مهم ۳: افرادی که با استفاده از سهمیه بهیاری پذیرفته شده اند می بایست مدارک زیر را نیز اسکن و بارگذاری نمایند:

- معرفی نامه مبنی بر داشتن سه سال خدمت اعم از دولتی یا غیر دولتی به عنوان بهیار در استان محل خدمت پس از اخذ مدرک دیپلم بهیاری به تایید دفتر پرستاری محل خدمت

- ارائه مدرک کامل دیپلم متوسطه بهیاری نظام قدیم(۴ساله) و یا نظام جدید ۳-۳-۶ (۳ساله) و یا دیپلم بهیاری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی به اضافه مدرک پیش دانشگاهی مورد تائید وزارت آموزش و پرورش حداکثر تا تاریخ ۳۱/۰۶/۱۴۰۱

 

۶- فرم های تعهد شماره ۱، شماره ۴ و شماره ۶  جهت دریافت فرم ها کلیک کنید  (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

-(فرم شماره ۱)- فرم اخذ تعهد از فارغ التحصیلان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی داخل و خارج از کشور و دانشجویان فعلی و انصرافی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور-تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

-    (فرم شماره ۴ ) - پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های  منطقه ۱ و رزمندگان و ایثارگران می بایست فرم شماره ۴ را تکمیل و بارگذاری نمایند.

-    (فرم شماره ۶) - پذیرفته شدگان رشته های مختلف گروه پزشکی در سهمیه های مناطق ۲  و ۳  می بایست فرم شماره ۶ را تکمیل و بارگذاری نمایند.

      تذکر: پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) نیازی به تکمیل فرم های شماره ۴ و ۶ ندارند.

 

 ۷- فرم اظهاریه تأیید صحت سلامت  (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت) جهت دریافت  کلیک کنید 

-          ابتدا این فرم را پرینت و پس از تکمیل ، فرم را اسکن نموده و بر روی سامانه ثبت نام  بارگذاری نمایید.

-          تکمیل و بارگذاری این فرم برای همه پذیرفته شدگان الزامی است.

 

 ۸- اسکن رسید سوابق فارغ التحصیلی و تائیدیه تحصیلی (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت)

-          پذیرفته شدگان با مراجعه به سامانه  https://emt.medu.ir و مشخص نمودن نظام آموزشی،با انتخاب گزینه "سوابق فارغ التحصیلی" ارسال کارنامه فارغ التحصیلی و گواهی محل های تحصیل دوره دوم متوسطه،به دانشگاه علوم پزشکی فسا را درخواست نمایند. پس از کامل شدن فرایند رسید دریافتی از سامانه را بارگذاری نمایید.. فایل راهنمای دریافت تاییدیه تحصیلی

 

-   هنگام ثبت درخواست سوابق و تاییدیه تحصیلی به موارد زیر توجه فرمایید:

استان استعلام گیرنده:فارس

نوع استعلام گیرنده:وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

استعلام گیرنده:دانشگاه علوم پزشکی فسا

۹ - کارنامه کنکور سراسری (حجم فایل حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت) نمونه کارنامه

 

 

نکات مهم:

نکته 1 : پذیرفته شدگان ظرفیت مازاد (شهریه پرداز) رشته های مقطع دکتری عمومی ( پزشکی) می بایست مبلغ  90  میلیون ریال (معادل نه میلیون تومان) بصورت علی الحساب  به عنوان شهریه نیمسال به شماره حساب4349889774  با شناسه واریز 555000055513124 به نام درآمد اختصاصی آموزش نزد بانک ملت واریز نموده و فیش پرداختی را در سامانه بارگذاری نمایند.

-  دانشجویان شهریه پرداز چنانچه پس از انجام ثبت نام از تحصیل انصراف دهند یا به دانشگاه دیگری منتقل شوند می بایست شهریه ثابت کل نیمسال های تحصیلی را بپردازند.

 

نکته 2 :  کلیه پذیرفته شدگان می بایست مدارک مشروحه فوق را در تاریخ های ذکر شده از طریق سامانه ثبت نام الکترونیک اسکن ، بارگذاری و ارسال نمایند. پس از ارسال درخواست ثبت نام به صورت الکترونیک، مدارک ارسالی توسط کارشناسان ثبت نام کنترل و در صورت تایید، شماره دانشجویی اختصاص می یابد و مراتب تایید ثبت نام دانشجو به اطلاع دانشکده مربوطه خواهد رسید. دقت فرمایید پس از اسکن مدارک لازم بر روی سامانه در قسمت آخر دکمه اتمام فرآیند را کلیک نمایید.درغیر اینصورت درخواست ثبت نام شما توسط کارشناسان قابل مشاهده نمی باشد.

 

نکته 3 : کلیه پذیرفته شدگان میبایست فرم مراقبت سلامت را از اینجا  دانلود نموده و پس از تایید پزشک خانواده/مراکز خدمات جامع سلامت 

 به آدرس ایمیل زیر ارسال نمایند. Behdasht-stu@fums.ac.ir

نکته 4 : با توجه به اینکه فرایند ثبت نام به صورت غیر حضوری انجام میگردد، لازم است پذیرفته شدگان مدارک زیر را از طریق اداره پست به آدرس دانشگاه به نشانی (فارس – فسا – میدان ابن سینا – دانشگاه علوم پزشکی فسا – اداره امور آموزش - کد پستی 7461686688) ارسال نمایند. مدارک پستی عبارتند از:

الف: یک کپی واضح از تمامی مدارکی که در فرآیند ثبت نام آنلاین بر روی سامانه بارگذاری نموده اند.

ب: مدارک ذکر شده در بند ۵  جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) شامل:

       اصل مدرک یا گواهی دیپلم متوسطه (پایه دوازدهم نظام آموزشی جدید) با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

        اصل کارنامه تحصیلی سه سال آخر دبیرستان (پایه دهم تا دوازدهم)

ج: مدارک ذکر شده در بند ۵  جهت پذیرفته شدگان نظام آموزشی سالی واحدی یا ترمی واحدی شامل :

v  اصل مدرک یا گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی با درج رشته تحصیلی،بخش و شهرستان محل اخذ مدرک پیش دانشگاهی

v  اصل مدرک و یا گواهی دیپلم  متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی با مهر و امضای مدیر دبیرستان و یا هنرستان با درج بخش و شهرستان محل اخذ مدرک

v  اصل کارنامه تحصیلی دیپلم متوسطه نظام آموزشی ترمی واحدی/سالی واحدی در هر یک از سال های ۱۳۸۴ به بعد

v  اصل کارنامه تحصیلی دوره پیش دانشگاهی از سال ۱۳۹۱

د : فرم شماره ۱ مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری (دفترچه شماره ۱) که ممهور به مهر و امضای رئیس مرکز آموزش پیش دانشگاهی و یا دبیرستان یا هنرستان یا آموزشگاه و یا اداره آموزش و پرورش محل فارغ التحصیلی است. (نمونه فرم )  

 

تذکر:

-   لطفا از مراجعه حضوری جهت تحویل اصل مدارک جدا خودداری نمایید.

-   مدارک پستی را پس از انجام ثبت نام الکترونیک و دریافت شماره دانشجویی از تاریخ 16/۰7/۱۴۰۱ لغایت 21/۰7/۱۴۰۱ به آدرس دانشگاه ارسال نموده و حتما رسید پستی را به آدرس ایمیل receipt@fums.ac.ir ارسال کنید.

-   لطفا بر روی پاکت پستی با خط خوانا « نام و نام خانوادگی  - کد ملی - رشته قبولی-شماره دانشجویی و عبارت (مربوط به ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۴۰۱ )»  را درج نمایید .

-   پذیرفته شدگانی که در تاریخ های ذکر شده به هر دلیل موفق به ارسال اصل مدارک تحصیلی نشوند مجوز ادامه تحصیل را نخواهند داشت. 

 

نکته 5 :  جهت انجام امور خود صرفا در زمان های اعلام شده اقدام فرمایید . سامانه ثبت نام در پایان مهلت اعلام شده بسته خواهد شد.

نکته 6 : هنگام ثبت نام الکترونیک عجله نکنید و پس از مطالعه ی دقیق اطلاعیه ی ثبت نام و آماده کردن مدارک نسبت به ثبت نام الکترونیکی در تاریخ های اعلام شده اقدام نمایید.

نکته 7 : مدارک را با استفاده از اسکنر و در اندازه واقعی و با کیفیت مناسب اسکن و هر مدرک را در جای خو بارگذاری نمایید.به هیچ عنوان جهت اسکن مدارک از تلفن همراه استفاده ننمایید و از مدارک عکس گرفته نشود. مدارکی که به ترتیب ذکر شده تهیه نگردیده باشد حتی در صورت بارگذاری پذیرفته نخواهد گردید و ثبت نام شما ناقص خواهد ماند.

نکته 8 : « دانشجویان مرد »  که مشمول نظام وظیفه می باشند می بایست در حین انجام ثبت نام و قبل از شروع به تحصیل نسبت به اخذ « معافیت تحصیلی »  اقدام نموده و برگه معافیت تحصیلی را بر روی سامانه ثبت نام بارگذاری نمایند. پذیرفته شدگانی که به هر دلیل موفق به دریافت معافیت تحصیلی نشوند مجاز به تحصیل نمی باشند.

نکته 9: با توجه به اینکه بعد از اعلام نتایج کنکور سراسری برای همه پذیرفته شدگان از طرف سازمان سنجش آموزش کشور « کارنامه سبز »  صادر میگردد و ممکن است بر اساس این کارنامه در یک یا چند رشته در همین دانشگاه یا سایر دانشگاه های کشور پس از رشته فعلی که در آن به عنوان پذیرفته شده نهایی اعلام گردیده اید نیز دارای حداقل نمره قبولی باشید ، امکان دارد این سوال در ذهن شما به وجود آید که آیا بر این اساس می توان بلافاصله متقاضی انتقال یا تغییر رشته بود؟!

پذیرفته شده گرامی: « کارنامه سبز »  صرفا جهت اطلاع داوطلبین آزمون سراسری صادر شده است و هیچ گونه حقی برای داوطلب برای پذیرش در رشته محل هایی که واجد حداقل نمره قبولی ایجاد نمی نماید و هیچ الزامی برای دانشگاه محل پذیرش اولیه (دانشگاه مبداء) و یا دانشگاه مورد تقاضا (دانشگاه مقصد) مبنی بر موافقت با انتقال یا تغییر رشته ایجاد نمی نماید. بر اساس آیین نامه های آموزشی هرگونه درخواست تغییر رشته و انتقال در صورت کسب موافقت دانشگاه مبداء و مقصد پس از گذراندن حداقل  دو نیمسال از شروع تحصیل امکان پذیر است.

نکته 10 : بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه شروع به تحصیل پذیرفته شدگان کنکور سراسری ورودی مهر ماه سال ۱۴۰۱ از روز شنبه مورخ ۱۶/۰۷/۱۴۰۱ خواهد بود. ضمنا انتخاب واحد نیمسال اول دانشجویان توسط دانشکده مربوطه انجام خواهد شد.

-  تاریخ شروع به تحصیل پذیرفته شدگان ورودی بهمن ماه متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

نکته 11 : پذیرفته شدگان سهمیه مناطق محروم (موضوع قانون عدالت آموزشی-تعهد ۳ برابر) و سهمیه مناطق محروم (مصوبه افزایش ظرفیت شورای عالی انقلاب فرهنگی – تعهد یک و نیم برابر) ملزم به تنظیم و تحویل سند تعهد محضری به دانشگاه محل تحصیل می باشند.نحوه تنظیم سند تعهد محضری متعاقبا به اطلاع پذیرفته شدگان این سهمیه خواهد رسید.

 

 فرمهای شماره 1 تا 8 بصورت یکجا از  اینجا دریافت نمایید.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6932
کلمات کلیدی
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: