• 1401/04/01 - 12:30
  • - تعداد بازدید: 155
  • - تعداد بازدیدکننده: 154
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا خبر داد؛

62 روز بدون فوتی کرونا در فسا/تزریق 382 هزار دز واکسن کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان فسا روزهای بدون فوتی کرونا را تجربه کردیم و با استمرار این روند، اکنون با پایان خردادماه، 62 روز بدون فوتی را پشت سر گذاشتیم.

به گزارش وب دا فسا؛ دکتر محمد کاظم وکیل با بیان اینکه دو ماه بدون فوتی و کاهش مبتلایان به کرونا نتیجه ی تلاش های مدافعان سلامت و همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم، سازمانها و ادارات، اصحاب رسانه و فعالین اجتماعی و فضای مجازی و گروههای جهادی در انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد، افزود: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک بخصوص در مکان های شلوغ و بدون تهویه مناسب، رعایت فاصله اجتماعی و تزریق واکسن کرونا همچنان برای کنترل شیوع بیماری کرونا لازم است.

وی با اشاره تزریق 382 هزار و 295 دز واکسن کرونا در شهرستان افزود: در این مدت تعداد 161هزار و 749 نفر دز اول واکسن کرونا را دریافت کردند که به 146هزار و 98 نفر از آنها دز دوم و 74هزار و 448 نفر نوبت سوم واکسن نیز تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه اضافه کرد: تاکنون 32 هزار و 202 مبتلا به کرونا در شهرستان فسا شناسایی شده است که از این تعداد 31 هزار و 707 نفر بهبودی قطعی یافته و متاسفانه 488 نفر از همشهریان قربانی کرونا شدند و 7 نفر در قرنطینه و تحت درمان هستند.

دکتروکیل با تاکید بر ضرورت تزریق دوز سوم واکسن ادامه داد: ایمنی بدن افرادی که حدود چهار الی 6 ماه از دز دوم واکسن کرونا که تزریق کرده‌اند می‌گذرد کاهش یافته و نیاز است که برای دریافت دز سوم واکسن خود اقدام کنند.

وی ضمن تشکر از اصحاب رسانه، خبرنگاران و فعالین اجتماعی و فضای مجازی در آگاهی بخشی و ارتقاء سواد سلامت جامعه در پیشگیری از بیماری و مشارکت در واکسیناسیون کووید-19 بر تداوم اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سلامت بر عدم ساده انگاری و بی تفاوتی نسبت به کرونا و اهمیت تکمیل واکسیناسیون و تزریق دوز سوم و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید نمود و درخواست کرد همه ی مردم و مسوولین همچنان مدافعان سلامت را تا مهار کامل بیماری یاری نمایند.

  • گروه خبری :
  • کد خبر : 6487
خبرنگار سیستم
خبرنگار

خبرنگار سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو کلید

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس: