پایگاه خبری وبدا - دانشگاه علوم پزشکی فسا

tech 2

آرشیو اخبار

به گزارش وب دا ؛ با توجه به اسناد بالادستی و سند توسعه علمی کشور و به منظور تحقق رشد و توسعه علوم و فنون نوین ، طی جلسه ای با حضور مسوولین آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشکی ، تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی در زمینه نانو زیست فناوری پزشکی بین دانشگاه علوم پزشکی فسا و آموزش و پرورش فسا منعقد گردید.

در این جلسه دکترعلیرضا عسکری ریاست دانشگاه علوم پزشکی فسا ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری معنوی برای دانش آموزان و لزوم برنامه ریزی رشد علمی کشور از مدارس، بیان داشت : ارتباط بین دانشگاه های علوم پزشکی و مدارس بایستی از حد خدمات بهداشتی فراتر رفته و به همکاری آموزشی و پژوهشی ارتقاء یابد.

ایشان دانش آموزان خلاق مبتکر باهوش با نشاط و مومن فسا را سرمایه اصلی این شهرستان برشمردند.

دکترعسکری ضمن تاکید بر اهمیت تولید علم و گسترش فضای علمی ، افزود : آشنایی با علوم نوین در مدارس تضمین کننده رشد و توسعه آنها در آینده خواهد بود و امیدواریم که امروز این تفاهم نامه که در زمینه نانو زیست فناوری است سرآغاز همکاریهای گسترده آینده باشد.

ریاست دانشگاه با اشاره به اینکه اگر دانش آموز معنای دانش و دانش کاربردی را فرا گیرد آینده تضمین است ، گفت : در راستای ارتقاء رویکردهای آموزشی و پژوهشی ، دانشگاه  علوم پزشکی فسا با چندین دانشگاه بین المللی تفاهم نامه همکاری و تبادل اطلاعات دارد.

دکترعسکری پیشنهاد کرد : تیمی از آموزش و پرورش ، معاونین و نخبه های دانش آموزی در قالب تورهای علمی با فضاهایی که در دانشگاه علوم پزشکی فسا ایجاد شده است ، آشنا شوند.

در ادامه آقای امینی نژاد ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان فسا ضمن تشکر از همکاریهای بی سابقه بهداشتی که به نحو احسن در گذشته بین دانشگاه و مدارس صورت گرفته است ، بیان داشت : با توجه به قابلیت های دانشگاه ، همکاریهای آموزشی و پژوهشی می تواند منجر به ارتقاء سطح علمی دانش آموزان شده که این موضوع می تواند در آینده شغلی و علمی دانش آموزان بسیار موثر باشد از جمله تمایل دانشجویان به علوم پایه که بتواند در آینده منجر به تولید علم و ثروت دانش بنیان برای کشور گردند.

در ابتدای جلسه دکترسیدامین کوهپایه معاون آموزشی دانشگاه ضمن اشاره به بحث آینده نگاری و مرجعیت در علوم پزشکی تلاش شروع شده در دانشگاه از زمان ریاست دکترعسکری برای ورود به عرصه تولید علم و ثروت در دانشگاه (دانشگاه نسل سوم) را تشریح نمودند .

دکترکوهپایه شناخت و آغاز حرکت از مدارس را زمینه ساز ورود به دانشگاههای نسل سوم برشمرد و  افزود : البته این تلاشها باید بر اساس قابلیت های دانشگاه و منطقه طراحی و اجرا شود.